Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorEs, Burçin Erdi
dc.contributor.authorAdeka, Engin
dc.date.accessioned2023-04-27T20:41:15Z
dc.date.available2023-04-27T20:41:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCLSg_mAUuY5lGQwQO9Fl2hRBg0-e4HTggBMDA11BNk8c
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11692
dc.description.abstractGraffiti ve Sokak Sanatı günümüz c¸agˆdaş sanat uygulamalarından biri olarak nitelendirilmektedir. İnsanın kendini var etme kaygısı ile ortaya c¸ıktıgˆını söyleyebiliriz. Graffiti ve Sokak Sanatının; Sanatın başlangıcı olarak kabul gören magˆara resimleri ile olan biçimsel ve anlamsal olarak benzerlikleri görünmektedir. Sanatın bugünkü tanımlaması ise Modernizm sonrası üretilen yapıtlar olarak tanımlanmaktadır. Modernizm öncesi, sanatın 'tarihsel' bir süreci olarak kabul görmüştür. Tez incelemesinde bugünü daha iyi anlamak adına duvar resminin semantik süreçleri de konu dahilinde incelenmiştir. Graffiti ve Sokak Sanatı, insanın duvar aracılıgˆıyla, dogˆa ve ic¸inde bulundugˆu toplumsal yapı arasında kurmuş oldugˆu varoluşsal bir etkileşimi temsil etmektedir. Graffiti ve Sokak Sanatı bireyin kendisini dogˆa karşısında özgür bir şekilde ifade etme, anlama ve yaratma sürecinin ilk eylemleridir. Özellikle modernizm ve postmodernizm tanımları ic¸erisinde bireyin tekilligˆini daha çok öne c¸ıkarmıştır. Graffiti ve Sokak Sanatının da davranış olarak kişinin bireyselligˆi, sanatın geleneksel tarafını reddetmesi gibi ortak yanları oldugˆunu görmekteyiz. Çagˆdaş sanat üretimleri arasında görülen Graffiti ve Sokak Sanatı artık günümüzde müze, sergi ve kamusal alanlarda yer bulmaktadırlar. Bu ifade zaman içinde bazı sanat akımlarından da etkilenerek kendisini geliştirmiştir. Bu c¸alışmada Graffiti ve Sokak Sanatını, c¸agˆdaş sanat ic¸erisinde tanımlamak ve sanata kazandırdıgˆı özgürlükc¸ü ifadenin önemini göstermek için araştırmalar yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractGraffiti and Street Art are described as one of the contemporary art practices of today. It has emerged with the concern of human self-existence. Graffiti and Street Art; It is seen that they are similar to the cave paintings, which are accepted as the beginning of art, in terms of form and meaning. Today's definition of art is defined as works produced after modernism. Before modernism, it was accepted only as a 'historical' process of art. In the thesis review, the semantic processes of wall painting were also examined within the scope of the subject in order to better understand today. Graffiti and Street Art represent an existential interaction that man has established between nature and the social structure he is in through the wall. Graffiti and Street Art are the first actions of the individual's free expression, understanding and creation process against nature. In particular, he emphasized the singularity of the individual more in the definitions of modernism and postmodernism. We see that Graffiti and Street Art also have common aspects such as the individuality of the person and the rejection of the traditional side of art. Graffiti and Street Art, which are seen among contemporary art productions, are now taking place in museums, exhibitions and public spaces. This expression developed itself over time by being influenced by some art movements. In this study, research has been carried out to define Graffiti and Street Art in contemporary art and to show the importance of the libertarian expression it brings to art.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGüzel Sanatlaren_US
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectGraffitien_US
dc.subjectGraffitien_US
dc.titleÇagˆdaş resim sanatı içerisinde Graffiti ve Sokak Sanatı'nın konumuen_US
dc.title.alternativeThe place of Graffiti and Street Art in contemporary paintingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Resim Ana Sanat Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.institutionauthorAdeka, Engin
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid747323en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record