Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞimşek, Lütfü
dc.contributor.authorGür, Büşra
dc.date.accessioned2023-04-27T20:41:12Z
dc.date.available2023-04-27T20:41:12Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYbhlt717beZPbQViQ9fCPBHno3Thz_T5syVgRUJKOV2M
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11659
dc.description.abstractBireylerin aldıkları finansal kararların kalitesinin finansal bilgi, beceri ve tutumlarına bağlı olduğu ve bununla finansal okuryazarlık arasında yüksek düzeyli bir ilişkinin var olduğu hususu son yıllarda önemli bir araştırma konusudur. Nitekim bir ülke ya da toplumun refah düzeyi ve yaşam kalitesi ile o ülke veya toplumu oluşturan bireylerin finansal okuryazarlık düzeyleri arasında o derece yüksek bir ilişkinin olduğunu söylemek mümkündür. Bu bağlamda yürütülen pek çok araştırma, dünya nüfusunun büyük bir bölümünün ekonomiye tam olarak katılmak veya kendi finansal gelecekleri hakkında bilinçli kararlar almak için ihtiyaç duydukları finansal bilgiden yoksun olduğunu göstermektedir. Bu durumun Türkiye için de geçerli olduğunu, Türkiye'de yapılan çeşitli araştırmaların sonuçlarında açıkça görebilmekteyiz. Ayrıca öğrencilerin finansal okuryazarlık seviyeleri, yetişkinlik yıllarında finansal ve hatta siyasal karar verme üzerindeki etkisi nedeniyle dünya çapında da ilgi görmektedir. Türkiye'nin düşük finansal okuryazarlık konusundaki karnesine paralel olarak, Türkiye'deki üniversite öğrencilerin, sürekli olarak krizlerle karşılaşan bir ekonominin gelecekteki katılımcıları oldukları göz önüne alındığında, finansal okuryazarlık seviyelerinin büyük bir önem taşıdığı anlaşılabilmektedir. Bu durum finansal okuryazarlık düzeyinin arttırılması için finansal eğitimin gerekliliğini ortaya çıkarır. Böyle bir eğitimin daha verimli olarak yürütülmesi için çalışmalara finansal okuryazarlık düzeylerinin tespiti ile başlanılmalıdır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, Türkiye'de eğitim gören üniversite öğrencileri arasında finansal okuryazarlık düzeylerini belirlemektedir. Bu amaç doğrultusunda; üniversite öğrencilerinin finansal okuryazarlık düzeylerini artırmak için ne tür eğitimler verilmesi gerektiği noktasında öngörü sahibi olunacaktır.en_US
dc.description.abstractIt has been an important research topic in recent years that the quality of financial decisions made by individuals depends on their financial knowledge, skills, and attitudes. There is a high-level relationship between it and financial literacy. It is possible to say that there is such a high relationship between a country or society's welfare level and quality of life and the financial literacy levels of the individuals who make up that country or society. Many studies in this context show that many of the world's population lacks the financial information they need to participate fully in the economy or make informed decisions about their financial future. We can see in the results of various studies conducted in Turkey that this situation is also valid for Turkey. In addition, students' financial literacy levels are attracting worldwide attention due to their impact on financial and even political decision-making during their adult years. In line with Turkey's low financial literacy score, it can be understood that financial literacy levels are of great importance, given that university students in Turkey are future participants in an economy that is constantly facing crises. This situation reveals the necessity of financial education to increase financial literacy. In order to carry out such education more efficiently, studies should be started with the determination of financial literacy levels. Therefore, the aim of this study is to determine the financial literacy levels among university students studying in Turkey. In accordance with this purpose, to increase university students' financial literacy levels, it will be possible to have foresight about what kind of education should be given.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEkonomien_US
dc.subjectEconomicsen_US
dc.subjectFinansal eğitimen_US
dc.subjectFinancial educationen_US
dc.subjectFinansal okuryazarlıken_US
dc.subjectFinancial literacyen_US
dc.titleFinansal okuryazarlık araştırmaları üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeA review on financial literacy researchen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage95en_US
dc.institutionauthorGür, Büşra
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid750054en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster