Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPolat, Ulviye
dc.contributor.authorOral, Burçin
dc.date.accessioned2023-04-27T20:40:59Z
dc.date.available2023-04-27T20:40:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kScA8XnrRb0WogX-qPGFkmi5LYyIBH2so-l2Q4vTzcBvjjwIoCB8dc9ocQoJRYdD
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11518
dc.description.abstractTekstil sektörü rekabetin sürekli artarak devam ettiği emek yoğun bir sektör olmakla birlikte gelişmekte olan ülkeleri arasında yer alan Türkiye için de önemli sektörler arasında yer almaktadır. Artan rekabetle baş edebilmek için firmaların kendi performanslarının yanında tedarikçilerinin performanslarının ölçülmesi ve geliştirilmesi de gittikçe önem kazanmıştır. Bu çalışmada tekstil sektöründe hizmet veren bir firmanın farklı ürünler üreten tedarikçilerinin performanslarının bulanık çok kriterli karar verme yöntemleri kullanılarak gruplandırılması amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında tekstil sektöründe hizmet veren bir firmanın 15 farklı ürün satın aldığı tedarikçilerinin performanslarının değerlendirilmesi amacı literatürde en sık kullanılan ve uzun işlem adımlarına sahip olan Bulanık AHP ve Bulanık TOPSIS yöntemleri ile nispeten kısa işlem adımlarına sahip Bulanık ARAS ve Bulanık MOORA yöntemleri kullanılmıştır. Alanında uzman 4 karar verici ile yapılan çalışmada her bir yöntem sonuçları incelenerek tedarikçiler kümeleme analizi kullanılarak 5 gruba ayrılmıştır.en_US
dc.description.abstractAlthough textile industryis a labor- intensive industry where the competition is constantly increasing, it is also among the important industries for developing countries such as Turkey. In order to cope with the increasing competiton, measuring and developing the performance of the suppliers as well as as the performance of companies has become increasingly important.In this study, it is aimed to group the performance evaluations of the suppliers producing different products of a company serving in the textile sector by using fuzzy multi-criteria desicion making methods, whitin the scope of study Fuzzy AHP and Fuzzy TOPSIS methods, which are the most frequently used in the literatüre and have long processing steps, and Fuzzy ARAS and Fuzzy MOORA methods, which have relatively short processing steps , were used to evaluate the performance of suppliers from which a company serving in the textile industry purchased 15 different products. In this study conducted with 4 desicion makers who are experts in their fields, the results of each method were examined and supplier were divided into 5 groups using cluster analysis.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğien_US
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleTedarikçi performans değerlendirilmesinde bulanık çok kriterli karar verme yöntemlerinin kullanılması ve tekstil sektöründe bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeUsing fuzzy multi criteria desicion making methods in suplier performance evulation and a study in the textile industryen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Endüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage130en_US
dc.institutionauthorOral, Burçin
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid735003en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster