Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇankaya, Pınar
dc.date.accessioned2022-05-11T14:49:25Z
dc.date.available2022-05-11T14:49:25Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFNE1qVTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10764
dc.description.abstractThe primary concern of this paper is to explore the self-efficacy beliefs of practicing English language teachersand student teachers. For this reason, a comprehensive literature review is presented to shed light on the issueinvestigated. The sampling procedure is random selection which raises reliability and validity of the data collected.The participants consist of 35 practicing teachers and 17 student teachers who are majoring English languageteaching (ELT) departments at three different universities. The results revealed that student teachers reportedslightly less self-efficacy levels than practicing teachers who rated themselves more self-efficacious. Accordingly,the possible reasons of the low self efficacy beliefs will be discussed.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, çalışan İngilizce öğretmenlerinin ve İngilizce öğretmenliği öğrencilerinin öz yeterlik inançlarını keşfetmektir. Bu nedenle araştırılan konuya ışık tutmak için kapsamlı bir literatür taraması sunulmaktadır. Örnekleme prosedürü, toplanan verilerin güvenilirliğini ve geçerliliğini arttırmak için rasgele seçim olarak belirlenmiştir. Katılımcılar, üç üniversiteden İngilizce öğretmenliği okuyan (ELT) 17 öğretmen adayı ve 35 aktif çalışan İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Sonuçlar, öğretmen adaylarının, kendilerini daha yüksek öz yeterlilik düzeyine sahip olarak niteleyen çalışan öğretmenlere göre daha düşük öz-yeterlik düzeyine sahip olarak belirtmelerini ortaya çıkarmıştır. Bu doğrultuda, düşük öz yeterlilik inanışların olası sebepleri tartışılacaktır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleThe exploration of the self-efficacy beliefs of English language teachers and student teachersen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmen ve öğretmen adaylarının öz yeterlilik inanışlarının incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofJournal of Language and Linguistic Studiesen_US
dc.departmentYüksekokullar, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümüen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage12en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.institutionauthorÇankaya, Pınar
dc.identifier.trdizinidTXpFNE1qVTBOQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster