Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖnler, Ebru
dc.contributor.authorYıldız, Tülin
dc.contributor.authorAktaş Kılıç, Esra
dc.date.accessioned2022-05-11T14:48:58Z
dc.date.available2022-05-11T14:48:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2149-018X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5222/SHYD.2021.99815
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRnM09UTTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/10711
dc.description.abstractAim: This study was realized with the aim to evaluate nurses’ attitudes toward medical errors. Method: Data were collected from 149 nurses in a university hospital in Turkey, using the Scale of Attitudes toward Medical Errors developed by Güleç and Seren Intepeler (2013) and a staff information form prepared in line with the literature data . Results: Nurses’ attitudes toward errors were generally positive, and intensive care unit (ICU) nurses were found to have more positive attitudes toward errors than ward nurses. The factors that caused medical errors included an increasing number of patients per shift, a workforce shortage, an intensifying workload, and lack of knowledge and experience. While the majority of the nurses believed that reporting errors decreased the number of errors, most of them refrained from reporting errors for which they were responsible. Conclusion: The results may be useful for nurse managers and leaders to reach a more comprehensive understanding of nurses’ attitudes toward medical errors and to encourage them to support their staff and improving their working environment.en_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, hemşirelerin tıbbi hatalara ilişkin tutumlarını değerlendirmek amacıyla gerçekleştirildi. Yöntem: Araştırmanın verileri, bir üniversite hastanesinde görevli 149 hemşireden, Güleç ve Seren İntepeler (2013) tarafından geliştirilen Tıbbi Hatalarda Tutum Ölçeği ve literatür doğrultu- sunda hazırlanan çalışan bilgi formu kullanılarak toplandı. Bulgular: Hemşirelerin genellikle tıbbi hatalara ilişkin olumlu tutumlarının olduğu, yoğun ba- kım hemşirelerin hatalara ilişkin servis hemşirelerinden daha olumlu tutumları olduğu bulun- du. Hatalara neden olan faktörler, hasta sayısının fazla olması, çalışan sayısının az olması, iş yükününün fazla olması, bilgi ve deneyim eksikliği olarak belirlendi. Hemşirelerin çoğunluğu, hataların rapor edilmesinin hata sayısını azalttığına inanırken, çoğu sorumlu oldukları hataları bildirmekten kaçınmaktadır. Sonuç: Bu araştırmanın sonuçları, hemşire yöneticileri ve liderlerinin hemşirelerin tıbbi hata- lara ilişkin tutumlarını daha kapsamlı bir şekilde anlamaları, onları desteklemeleri ve çalışma ortamlarını geliştirmeleri açısından yararlı olabilir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.5222/SHYD.2021.99815
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEvaluation of Nurses' Attitudes Toward Medical Errorsen_US
dc.title.alternativeHemşirelerin Tıbbi Hatalara İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisien_US
dc.departmentYüksekokullar, Sağlık Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage86en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.institutionauthorÖnler, Ebru
dc.institutionauthorYıldız, Tülin
dc.institutionauthorAktaş Kılıç, Esra
dc.identifier.trdizinidTkRnM09UTTBOQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster