Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlpay, Meltem
dc.contributor.authorZeybek, Ali
dc.date.accessioned2022-05-11T14:41:14Z
dc.date.available2022-05-11T14:41:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2149-8571
dc.identifier.issn2149-8571
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30934/kusbed.789204
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRJMU5UVXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/9120
dc.description.abstractGünümüz tıp ve anatomi eğitimi geçmişten bağımsız düşünülemez. Özellikle Osmanlı dönemi anatomi eğitiminde karşılaşılan gerek dini gerekseyönetimsel baskılar hekimlerin doğru eğitim almasını zorlaştırmıştır. Bu eksiklikleri gidermek ve Avrupa’nın bilimsel gelişimine ayak uydurabilmeküzere bir dönem yurtdışından eğitici hekim ve eğitim materyali getirilmiştir. Gelen eğitim materyallerinin Fransızca olması ise tıp eğitiminin deFransızca olmasına neden olmuştur.Geçmişte yaşanılan her kısıtlama ve imkansızlığa rağmen başarma arzusu günümüz tıp ve anatomi eğitiminin şekillenmesini sağlamıştır. Yeni tıpfakültelerinin kurulması, diseksiyonun yasal hale gelmesi ve eğitim dilinin Türkçe olması için çalışmaların başlaması bu yolda atılan ilk adımlarolmuştur. Bu derlemede, günümüz Tıp ve Anatomi eğitiminin gelişim süreci ile ilgili bilgi verilecektir.en_US
dc.description.abstractCurrent medical and anatomy education cannot be considered independent from the past. Both religious and administrative pressures, especially encountered in the anatomy education of the Ottoman period, made it difficult for physicians to get the right education. In order to overcome these shortcomings and keep up with the scientific development of Europe, educational physicians and educational materials were brought from abroad. The fact that the incoming training materials were in French caused the medical education to be in French. Despite every constraint and impossibility experienced in the past, the desire to succeed has led to the shaping of current medical and anatomy education. The first steps had been taken to establish new medical schools, to make the dissection legal and the language of instruction to be Turkish. In this review will be given that the information about the development process of current Medical and Anatomy education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30934/kusbed.789204
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürk Tıp ve Anatomi Eğitiminin Değişimine Genel Bir Bakışen_US
dc.title.alternativeAn Overview Of the Change Of Turkish Medical and Anatomy Educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofKocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü, Anatomi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage6en_US
dc.identifier.endpage10en_US
dc.institutionauthorAlpay, Meltem
dc.institutionauthorZeybek, Ali
dc.identifier.trdizinidTkRJMU5UVXpNdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster