Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Taner
dc.contributor.authorYiğit, Şıhmehmet
dc.contributor.authorDalbudak, İbrahim
dc.contributor.authorAcar, Eyüp
dc.date.accessioned2022-05-11T14:34:39Z
dc.date.available2022-05-11T14:34:39Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.42905
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRFME5qWXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/8033
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of individual self-efficacy of students at the Facultyof Sport Sciences on their success and motivation levels in sports and to determine whether they differaccording to demographic variables. This research consists of 275 students, 210 males and 65 females, studyingin different departments at the Faculty of Sport Sciences in Uşak University. In the research, the 'PersonalInformation Form' prepared by the researcher, 'Sports Specific Success Motivation Scale (SSSMS)' developedby Willis (1982) which was adapted to Turkish by Tiryaki and Gödelek (1997) and reliability - validity studieshave been performed; and the 'Self-Effectiveness-Efficacy Scale' developed by Sherer et al. (1982) which wasadapted to Turkish by Gözüm and Aksayan (1999) were used. Analysis of the data related to the questionnaireand scale used in the research was done by using SPSS 22 statistical program.T-test and ANOVA can be usedin case of total scores obtained from the Sport-Specific Success Motivation scale and the Self-EffectivenessEfficacyscale subscales show normal distribution.Otherwise, nonparametric tests should be used.For thispurpose, “Shapiro Wilk” normality test was applied for total scores.In all statistical tests, it was considered as? = 0.05.As a result of the research; when we look at the effect of individual self-efficacy on the success andmotivation levels of the students at the Faculty of Sport Sciences; there is no significant difference in gender,age, class, parental status, family income level, number of doing sports, being a licenced player but there is asignificant difference in doing regular sports.en_US
dc.description.abstractSpor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin bireysel öz-yeterliliklerinin sporda başarı ve motivasyon düzeyleri üzerine etkisini demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma; Uşak Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi'nin farklı bölümlerinde öğrenim görmekte olan 210 erkek 65 kadın toplam 275 öğrencilerden oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Kişisel Bilgi formu’Willis tarafından 1982 yılında geliştirilen Tiryaki ve Gödelek (1997) tarafından Türkçeye uyarlaması yapılan, güvenirlik ve geçerlilik çalışması yapılmış olan Spora Özgü Başarı Motivasyonu Ölçeği (SÖBMÖ). 1982 yılında Sherer ve arkadaşları tarafından geliştirilen ve 1999 yılında Gözüm ve Aksayan tarafından Türkçe ’ye uyarlanan Öz-Etkililik-Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan anket formuna ve ölçeğe ilişkin verilerin analizi SPSS 22 programı kullanılarak yapılmıştır. Spora Özgü Başarı Motivasyonu ölçeği ile Öz Etkililik-Yeterlik ölçeği alt ölçeklerinden elde edilen toplam puanların normal dağılım göstermesi durumunda t-testi ve ANOVA kullanılabilir. Aksi durumda parametrik olmayan testler kullanılması gerekir. Bu amaçla toplam puanlar için “ShapiroWilk” normallik testi uygulanmıştır. Tüm istatistiksel testlerde ?=0.05 olarak alınmıştır. Araştırmanın sonucunda; Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin bireysel öz-yeterliliklerinin sporda başarı ve motivasyon düzeyleri üzerine etkisini; cinsiyet, yaş, sınıf, baba eğitim durumu, anne eğitim durumu, ailenin aylık geliri, düzenli spor yapma-spor kulübü, haftalık spor yapılan gün sayısı ve lisanslı sporcu gibi çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğine bakıldığında; Cinsiyet, yaş, sınıf, anne-baba örgenim durumu, aile gelir düzeyi, spor yapma sayısı, sporcu lisansı olma düzeylerinde anlamlı sonuca rastlanmaz iken düzenli spor yapma durumunda anlamlı bir farklılığa ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.42905
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleInvestigation of University Students' Self-Efficacy and Sport Specific Success Motivation Levelsen_US
dc.title.alternativeÜniversite Öğrencilerinin Özyeterlilik ve Sporda Başarı Motivasyon Düzeylerinin Araştırılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage2115en_US
dc.identifier.endpage2126en_US
dc.institutionauthorYiğit, Şıhmehmet
dc.identifier.trdizinidTkRFME5qWXpNdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster