Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDalbudak, İbrahim
dc.contributor.authorYiğit, Şıhmehmet
dc.date.accessioned2022-05-11T14:34:39Z
dc.date.available2022-05-11T14:34:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2667-5617
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.22857
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpRNE56azNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/8031
dc.description.abstractSpor; engelliler için bir yaşam biçimi haline gelmiştir. Kişilereengeli ile başa çıkmasını ve engelini hafifletmesini öğretmekte, keyifvermekte, iletişim ve paylaşım sağlamakta, hayat motivasyonunuartırmakta, dürüstlük, hoşgörü, iş birliği, gibi olumlu kişiliközelliklerinin kazanılmasını sağlamaktadır. Spor sayesinde engellilerinyaşama bakış acısı değişmektedir. Spor yapan engelli bireyler, yenmeyive yenilmeyi öğrenerek, yarışmacı ruha sahip olmaktadır. Engelli bireyolmaktan kendini çıkararak sporcuyum ifadesini benliğineyerleştirmektedir. Bu duygunun verdiği güvenle bireyler; engelleri ilebaşa çıkmasını öğrenebilmektedirler. Sağlıklı bireylerin ulaşamadığıbaşarılara engelli sporcularımız ulaşmaktadır.Bu çalışmada, İzmir ve Muğla illerinde farklı spor kulüplerindefarklı branşlarda spor yapan işitme engelli sporcularla hiçbir spordalıyla veya spor branşıyla ilgilenmeyen işitme engelli bireylerin sahipoldukları benlik düzeyinin karşılaştırılması hedeflenmiştir. İşitme engelli 86 erkek, 50 bayanın ve toplam 136 bireyingönüllü olarak katıldığı bu çalışmada; katılımcılara iki aşamadanoluşan bir anket uygulanmıştır. İlk aşamada demografik bilgiler, ikinciaşamada ise 10 ifadenin yer aldığı “Rosenberg Benlik DeğeriÖlçeği”nden yararlanılmıştır. Verilerin analizi için frekans ve yüzdedağılımı hesaplamaları kullanılmış ve korelasyon analiziyle benliksaygısı puanları arasındaki ilişkinin var olup olmadığına bakılmıştır.Benlik saygısı puanlarına ilişkin analizlerde cinsiyet, spor yapmadurumları ve engellilik durumlarına göre farklılıklarının olup olmadığınıbelirlemek üzere t testi uygulanmıştır. Bunların yanı sıra eğitim, spor branşı ve gelir durumu arasında da herhangi bir farklılığın olupolmadığını tespit etmek için de tek yönlü varyans analizi olarak anılan(ANOVA) testi kullanılmıştır. Tüm bu veriler SPSS 22.00 adlı istatistikprogramı ortamında elde edilip hesaplanarak kaydedilmiştir. .Çalışma sonucuna göre; işitme engellilerin cinsiyet, spor yapmadurumları, engellilik dereceleri, eğitim ve yaptıkları spor dalı ile benlikdüzeyleri arasında farklılığın olmadığı gözlemlenmişken (P>0,05);gelirleri ile benlik saygı düzeyleri arasında bir ilişkinin bulunduğu tespitedilmiştir (P<0,05).en_US
dc.description.abstractSport has become a way of life for the disabled. Sports can teach individuals to cope with their disability and to ease their disability, provide them with joy, communication and sharing, increase motivation for life, and make them acquire positive personality features, such as honesty, tolerance and cooperation. Sport can change disabled’s perspective of life. Disabled individuals, who do sports, learn winning and losing and therefore have a competitive spirit. They abandon the identity of disabled and acquire the identity of an athlete. With the confidence and joy coming along with this feeling, individuals can learn how to cope with their disability. Disabled athlete can even achieve what other healthy individuals cannot. The purpose of the present study is comparing the hearingimpaired athletes, who do different branches of sports in different sports clubs in provinces of İzmir and Muğla and hearing-impaired individuals who don’t do any sports in terms of their self-esteem levels. A two-part questionnaire was conducted on the participants formed of 86 male and 50 female the total of 136 hearing-impaired individuals, who voluntarily participated in the present study. The first part of the questionnaire included items related to demographic information, while the second included the 10-item “Rosenberg SelfEsteem Scale”. Frequency and percentage calculations were used for data analysis, and the existence of the relationship between self-esteem scores was tested with correlation analysis. The differences in selfesteem scores in terms of gender, doing sport and the disability were tested with t-test. Additionally, the differences in terms of educational background, sport branch and income were tested with one-way variance analysis (ANOVA). All the data were analysed and recorded on SPSS 22.0 statistical software. According to the findings of the present study, there are no significant differences in the self-esteem levels of the hearing-impaired individuals in terms of gender, doing sport, level of disability, educational background and the branch of sport they do (P>0,05); while there is a significant relationship between their income and selfesteem levels (P<0,05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.22857
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSpor Yapan ve Yapmayan İşitme Engelli Bireylerin Benlik Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation Of the Self-Esteem Levels Of Hearing-Impaired Individuals Who Do and Do Not Do Sportsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Social Sciencesen_US
dc.departmentFakülteler, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1387en_US
dc.identifier.endpage1398en_US
dc.institutionauthorYiğit, Şıhmehmet
dc.identifier.trdizinidTXpRNE56azNOdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster