Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUlucan, Devrim
dc.contributor.authorHekimler, Alpay
dc.date.accessioned2022-05-11T14:32:46Z
dc.date.available2022-05-11T14:32:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1303-5630
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRnME16UTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7693
dc.description.abstractBu yazıda, 7.11.2012 tarihinde yürürlüğe giren yeni Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanunu ile getirilen değişiklikler ana hatları ile inceleme konusu yapılmaktadır. Yapılan değişikliklerin aslında eski yasalardaki temel yaklaşım olan devlet gözetiminde bir toplu iş sözleşmesi özerkliği sisteminde köklü bir değişim getirmediği, sadece bazı uzun usul kurallarını kısaltarak veya kaldırarak, sendikalara toplu iş sözleşme yapabilmeleri için bazı kolaylıklar sağladığı görülmektedir. Bu bağlamda sendika üyeliğinin noter kanalı ile değil, e-devlet kanalı ile gerçekleşmesi öngörülmekte, ancak yetki belgesinin çoğunluğu belirleme konumunda olan Bakanlıkça verilmesi esası gene benimsenmektedir. Toplu iş sözleşme yapma yetkisi için iş kolunda yüzde on barajı kalkmakta, yerine yüzde üç barajı getirilmekte, işyerinde de yarıdan bir fazla üye barajı gene korunmakta, böylece çifte bir baraj varlığını sürdürmektedir. Bunun gibi daha birçok devlet gözetimini sağlayan kural kapsamlı bir biçimde ortada durmaktadır. Bir karşılaştırma yapmak gerekirse, örneğin AB ülkelerinin hiçbirinde toplu iş sözleşmesi özerkliği sistemi üzerinde böylesine bir kamusal denetim bulunmamaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this article, the alterations made by Labour Unions and Collective Labour Agreement Code which entered into force on 7.11.2012 are generally studied. In fact, the alterations which were made did not revolutionize the system of Collective Labour Agreement on Public oversight which was the basic approach in repealed laws, only some rules of procedure have been abridged and repealed and it provides convenience to labour unions to make Collective Labour Agreements. In this regard, Labour Unions membership is not entitled through the notary, but e-government is envisaged. However, certificate of authorization, must be given by the Ministry which is in the position to determine majority, is still adopted. Ten percent threshold in Business segments which is necessary for the authority to make collective agreement has been repealed. Instead of this, three percent threshold was allowed and more than half of the members in the workplace threshold is still protected. So, double threshold system is still remaining. Similarly, many more rules that supply the public oversight remain comprehensively. By comparison, for example in European Union countries, there is no public oversight on the system of Collective Labour Agreement autonomy like this.en_US
dc.language.isogeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.titleGrundlagen Des Neuen Gewerkschafts- Und Tarifvertragsgesetzes Der Türkeien_US
dc.title.alternativeBasic Principles of the New Turkish Labour Unions and Collective Labour Agreement Codeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMALTEPE ÜNİVERSİTESİ HUKUK FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage13en_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.institutionauthorHekimler, Alpay
dc.identifier.trdizinidTVRnME16UTNOdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster