Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztaş, Sezai
dc.date.accessioned2022-05-11T14:32:22Z
dc.date.available2022-05-11T14:32:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2148-7782
dc.identifier.issn2148-9599
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29000/rumelide.835772
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRneU1USTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7505
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tarih bölümü öğrencilerinin göç kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Kırklareli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü’nde öğrenime devam eden 4. Sınıf (Birinci Öğretim ve İkinci Öğretim) öğrencilerinden 85 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, öğrencilerinin “Göç ....... gibidir; çünkü .......” cümlesinin yazılı olduğu formları tamamlamasıyla elde edilmiştir. Öğrencilerin oluşturdukları metaforlar tespit edilerek bu metaforlar ortak özellikleri bakımından kategorize edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Ayrıca IBM SPSS Statistics 20 programı ile nicel veri analizi de yapılmıştır. Toplanan verilere ait tanımlayıcı istatistikler ayrıntıları ile verilmiştir. Ayrıca “Cinsiyet", “Anne Eğitim Durumu”, “Baba Eğitim Durumu” ve “Memleket (Bölge Olarak)” ile örnek olarak verilen göç metaforu kategorileri arasında bir ilişki olup olmadığına bakılmıştır. Yapılan Ki-Kare Bağımsızlık Testi sonucunda bunların hiçbiri ile örnek olarak verilen göç metaforu kategorileri arasında bir ilişkiye rastlanmamıştır (p>0,05).en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the metaphors related to the concept of migration that the students of the history departments have. The study group of the research consists of 85 senior students (from both "day time education" and "evening education") who continue their education in the Department of History of Kirklareli University Faculty of Arts and Sciences in the fall semester of 2019-2020 academic year. In order to collect data, participants were asked to complete the forms which included the sentence “Migration are like………… because…….”. The metaphors proposed by the students were categorized in terms of their common characteristics. Phenomenological design, one of the qualitative research methods, was used in this study. The obtained data were analyzed with content analysis method. Additionally, a quantitative data analysis was performed via IBM SPSS Statistics 20 program as well. Descriptive statistics of the collected data were presented indetail. Moreover, it was analyzed whether there is an association between “the main categories of migration metaphors given as samples” and the following variables: “Gender”, “Mother’s Educational Status”, “Father’s Educational Status”, “Hometown (as region)". As a result of the Chi Square Independence Test, it turned out that there was no association between these variables and “the main categories of migration metaphors given as examples” (p> 0.05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.29000/rumelide.835772
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTarih bölümü öğrencilerinin bakışıyla göç: Bir metafor analizi çalışmasıen_US
dc.title.alternativeMigration with the view of the department of history students: a metaphor analysis studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue21en_US
dc.identifier.startpage523en_US
dc.identifier.endpage535en_US
dc.institutionauthorÖztaş, Sezai
dc.identifier.trdizinidTkRneU1USTBOQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster