Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGolban, Petru
dc.date.accessioned2022-05-11T14:29:38Z
dc.date.available2022-05-11T14:29:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1301-5737
dc.identifier.issn2630-5976
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVME1UWTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7072
dc.description.abstractBritanya Edebiyatında Bildungsroman, Viktoryan döneminde, Alman Edebiyatında 18. Yüzyılda Goethe’nin Wilhelm Meisters Lehrjahre eseriyle edebi gelenekte kurgusal bir tür olmasını takiben en önemli kurgu türleri arasına girdi. Thackeray, Dickens, Eliot, Meredith, Hardy ve Butler’ın da aralarında olduğu belli başlı Viktoryan romancıları da Bildungsroman üretmişlerdir. Goethe’nin edebi kabulü ve sonrasında Bildungsroman edebi geleneğinin Britanya kültürel altyapısına yerleşmesini sağlayan, belki de ilk İngiliz gelişim romanı Sartor Resartus’un da yazarı Thomas Carlyle’dır. Bu çalışmanın temel amacı bu kabulün orijinal edebi eser düzeyindeki etkisini ortaya çıkarmak ve Bildungsroman kurgusal modelini Carlyle’ın romanında tematik ögelerde araştırmaktır.en_US
dc.description.abstractIn British literature, the Bildungsroman becomes one of the most important types of fction in the Victorian period following the establishment of this fctional type as a literary tradition in German literature with Wilhelm Meisters Lehrjahre by Goethe at the end of the eighteenth century. The major Victorian novelists are also the producers of the Bildungsromane, among whom Thackeray, Dickens, Eliot, Meredith, Hardy and Butler. The writer responsible for the literary reception of Goethe’s novel and consequently of the Bildungsroman literary tradition in British cultural back ground is Thomas Carlyle, himself the author of a Bildungsroman which is Sartor Resartus, perhaps the frst English novel of formation. To disclose this moment of reception at the level of original literary work and to trace the thematic elements revealing the alliance of Carlyle’s novel to the fctional pattern of the Bildungsroman represent the main aim of the present study.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTailoring the Bildungsroman within a philosophical treatise: Sartor Resartus and the origins of the english novel of formationen_US
dc.title.alternativeFelsefi bir tezde Bildungsroman uyarlaması: Sartor Resartus ve ingiliz gelisim romanın kökenlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.identifier.volume30en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage61en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.institutionauthorGolban, Petru
dc.identifier.trdizinidTVRVME1UWTVPUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster