Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGolban, Petru
dc.contributor.authorAltaş, Sinan
dc.date.accessioned2022-05-11T14:29:37Z
dc.date.available2022-05-11T14:29:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2147-088X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20304/humanitas.682038
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnek56a3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/7068
dc.description.abstractSome of the most important and popular Victorian novels are Bildungsromane, inwhich authors construct or rather reconstruct their own life experiences as formativeprocesses. To mention just David Copperfield, Great Expectations, Jane Eyre, TheMill on the Floss, Marius the Epicurean, and so on. Following its long developmenthistory from ancient narratives to Goethe’s Wilhelm Meisters Lehrjahre, theBildungsroman enters as a newly established fictional tradition into Victorian cultureand literature through Carlyle’s threefold literary reception of the novel of formationand displays its subsequent flourishing and complexity as a literary systemencompassing particular thematic and narrative patterns. In this study, a number ofnovelistic works by Henry James are scrutinized, and each faces the question as towhether its thematic and narrative perspectives fit the pattern and shape of theBildungsromanen_US
dc.description.abstractEn önemli ve popüler Viktorya dönemi romanlarından bazıları, yazarların kendi yaşam tecrübelerini, biçimlendirici süreçler olarak tasarladıkları ve hatta yeniden kurguladıkları Bildungsromanlardır. David Copperfield, Büyük Umutlar, Jane Eyre, Kıyıdaki Değirmen, Marius the Epicurean ve benzeri kitaplar bunlara örnek verilebilir. Bildungsroman, antik anlatılardan başlayarak, Goethe’nin Wilhelm Meister’in Çıraklık Yılları eserine kadar gelişim halinde olduğu uzun tarihi sürecin ardından, Carlyle’ın oluşum romanı üzerine yazdığı üç bölümden oluşan kabul yazısıyla, yeni oluşmakta olan bir kurgusal gelenek olarak Viktoryan kültürüne ve edebiyatına girmiştir ve ortaya çıkışını, kendi içindeki karmaşıklığı, belli başlı tematik ve anlatısal modelleri kapsayan bir edebi sistem olarak ortaya koymuştur. Bu çalışmada, Henry James’in roman türüne ait bazı eserleri incelenerek her bir eser, tematik ve anlatısal açılardan Bildungsroman modeline ve şekline uyup uymadıkları sorusuyla karşı karşıya getirilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.identifier.doi10.20304/humanitas.682038
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHenry James and the Bildungsroman: Between Convention and Its Alterationen_US
dc.title.alternativeHenry James ve Bıldungsroman: Gelenek ve Geleneğin Değişimi Arasındaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHumanitas - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.identifier.endpage153en_US
dc.institutionauthorGolban, Petru
dc.identifier.trdizinidTXpnek56a3pNdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster