Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılınç, Yusuf
dc.contributor.authorAteş, Murat
dc.date.accessioned2022-05-11T14:29:26Z
dc.date.available2022-05-11T14:29:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.issn2147-7825
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14781/MCD.2014298139
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/6968
dc.description.abstractÜniversiteler, öğrencilerin kendilerini hayata hazırladıkları ve yaşamları boyunca yapacak oldukları meslekler konusunda eğitim gördükleri en önemli kurumlardır. Öğrenciler, gerek iyi bir üniversiteyi kazanma gerekse kazandıkları üniversiteden iyi bir derece ile mezun olmak için çok sıkı bir şekilde çalışmakta ve kendilerini yetiştirmek için gayret göstermektedirler. Ancak, öğrencilerin üniversite yıllarında karar vermek durumunda oldukları önemli bir konu da mezuniyet sonrasına ilişkin kariyer planlamalarıdır. Bu aşamada son sınıfa yaklaştıkça öğrencilerin sonraki hayatlarına yönelik kaygı ve endişeleri de artmaktadır. Çünkü önlerine lisansüstü eğitim ve mesleki tercih gibi önemli kariyer tercihleri çıkmakta, bu tercihler aynı zamanda onların bu konularla ilgili ülkemizdeki yeterlilik ve gereklilikleri ne kadar sağlayabilecekleri ile de bağlantılı olmaktadır. Üniversitelerimizde coğrafya ile ilgili bölümlerde öğrenim gören öğrenciler için de bu durum söz konusudur. Türkiye üniversitelerinde coğrafya eğitiminin verildiği Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümlerinde ve Eğitim Fakültesi Coğrafya Öğretmenliği Anabilim Dallarında öğrenim gören birçok öğrenci bulunmaktadır. Bu çalışmada, 11 farklı üniversitede, coğrafya bölümü ve coğrafya öğretmenliği alanlarında öğrenim görmekte olan 1693 öğrenciye uygulanan anketlerle katılımcıların mezuniyet sonrası kariyer planlamalarına ilişkin görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla anketlerden elde edilen veriler betimsel analize tabi tutularak çözümlenmiştir. Çalışmamızda coğrafya öğrencilerinin, lisansüstü eğitim ve mesleki tercihleri ile mezuniyet sonrasına ilişkin endişe ve beklentileri değerlendirilmiştir. Öğrencilerin yarıdan fazlasının mesleki olarak öğretmenliği tercih ettikleri ve yine yarıya yakınının da lisansüstü eğitime devam etmek istedikleri görülmektedir. Öğrencilerin mezuniyet sonrasına ilişkin endişe ve beklentileri ise genellikle istihdam konusu üzerinde yoğunlaşmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Univen_US
dc.identifier.doi10.14781/MCD.2014298139
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectLicense educationen_US
dc.subjectgeographyen_US
dc.subjectcareer planningen_US
dc.subjectprofessionen_US
dc.subjectgraduate educationen_US
dc.titleCOĞRAFYA LİSANS ÖĞRENCİLERİNİN MEZUNİYET SONRASI KARİYER PLANLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (Geography Graduate Students' Views on Their Present Position After Graduation)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMarmara Geographical Reviewen_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümüen_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage434en_US
dc.identifier.endpage449en_US
dc.institutionauthorAteş, Murat
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.wosWOS:000443100400019en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster