Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAteş, Murat
dc.contributor.authorKaratepe, Akif
dc.date.accessioned2022-05-11T14:28:45Z
dc.date.available2022-05-11T14:28:45Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.issn1303-2429
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJd05UVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/6935
dc.description.abstractBu araştırma, üniversite öğrencilerinin dünyada güncel coğrafya konularından birisi olan "küresel ısınma" kavramı ile ilgili sahip oldukları metaforları ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın deney grubunu, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Namık Kemal Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi'nin 7 farklı bölümünde eğitim görmekte olan farklı sınıflardaki 250 öğrenci oluşturmaktadır. Günümüzde görsel ve yazılı medya tarafından küresel bir ölçekte sıklıkla ele alınan "küresel ısınma" konusunda, öğrencilerin metaforlar oluşturmalarını sağlamak için "Bana göre küresel ısınma............... gibidir, çünkü..............." ifadesi öğrencilere yöneltilmiş ve boşlukları doldurmaları istenmiştir. Araştırma neticesinde öğrenciler, küresel ısınma kavramına ilişkin 144 farklı metafor üretmiş, üretilen bu metaforlar 9 farklı kavramsal kategoride değerlendirilmiş ve sonuçlar yorumlanmıştıren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to reveal the metaphors of university students about "global warming", which is one of the current geographical issues across the world. Research sample consists of 250 students attending 7 different departments of Namık Kemal University Faculty of Arts and Sciences at different grades in the 2012-2013 academic year. To enable students to form metaphors in the matter of "global warming" that is frequently discussed on visual and printed media on a global scale today, the expression, "For me, global warming is like ..............., because ..............."was addressed to students by asking them to fill in the blanks. Students generated 144 different metaphors about the concept of global warming. These metaphors were evaluated under 9 different conceptual categories, and the results were interpreteden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇevre Bilimlerien_US
dc.subjectBilgisayar Bilimlerien_US
dc.subjectBilgi Sistemlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinin "Küresel Isınma" Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Yardımıyla Analizien_US
dc.title.alternativeThe Analysis of University Students' Perceptions towards "Global Warming" Concept with the Help of Metaphorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMARMARA COĞRAFYA DERGİSİen_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage221en_US
dc.identifier.endpage241en_US
dc.institutionauthorAteş, Murat
dc.identifier.trdizinidTWpJd05UVXhNUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster