Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnce, Ziya
dc.contributor.authorŞahin, Vedat
dc.date.accessioned2022-05-11T14:28:44Z
dc.date.available2022-05-11T14:28:44Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-518107
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJNU9EUXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/6923
dc.description.abstractBireyler kendilerini geliştirmek, sosyal hayatta ilerlemek, topluma faydalı olmak ve zevk almak gibi sebepler ile okumaeylemini gerçekleştirirler. Böylece farklı amaçlar gerçekleştirilirken, bu etkinlik sayesinde geçmişte bilinç altında öğrenilenbirçok konu pekişerek daha anlamlı hale gelir. Üniversitede okuyan öğrenciler de okudukları ve kendilerini geliştirdiklerimüddetçe hem topluma hem de kendilerine katkı sağlayabilirler. Okuma için de öncelikle okuma alışkanlığının kazanılmışolması gerekir. Bu araştırma coğrafya bölümü lisans öğrencilerinin okuma alışkanlıkları hakkındaki görüşlerini tespit etmekamacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, nicel bir araştırma özelliğindedir. Bu amaçla literatür taramasından sonrahazırlanan anket formu, uzman görüşüne sunulmuş, yapılan değişikliklerden sonra 121 öğrenciye uygulanmıştır. Bu nedenlebu araştırmada lisans coğrafya öğrencilerinin genel okuma alışkanlıkları, coğrafya alan eserlerini okuma alışkanlıkları,kütüphane kullanım düzeyleri, cinsiyete ve sınıf seviyesine göre değişip değişmediği incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanıncoğrafya bölümündeki öğrencilerin tamamının görüşlerini yansıtması için anket bütün sınıf seviyelerinden öğrencilereuygulanmıştır. Araştırma sonucunda coğrafya bölümü öğrencilerinin kitap veya dergi okuma konusunda zayıf kaldıkları,süreli yayınları az takip ettikleri, üniversitedeki ve şehirdeki kütüphaneleri kullanma konusunda yetersiz kaldıkları, bilimselyayınları takip etmekte zorlandıkları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIndividuals carry out reading activity for the reasons such as improving themselves, progressing in social life, being beneficial to society and enjoying themselves. Thus, while different goals are being realized, many subjects learnt unconsciously in the past become more meaningful by this activity. Students studying at the university can contribute to the society as long as they read and improve themselves. First of all, they should gain a reading habit. This research was carried out to determine the opinions of the level of reading habit of undergraduate students of the geography department. This study is a quantitative research. For this purpose, literature review was carried out and a questionnaire was prepared accordingly. It was presented to the expert for an opinion, necessary changes were made and applied to 121 students. In this study, we examine the general reading habits of geography students, their reading habits in geography field, their levels of library use, and whether it varies according to gender and grade level. The survey was applied to students from all grade levels to reflect the views of all the students in the geography department. As a result of the study, it was concluded that the students of the department of geography have low level of reading books or magazines, only small number of students follow periodicals, and they do not use of libraries at the university and in the city efficiently and have difficulty in following scientific publications.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2019..-518107
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleCoğrafya Bölümü Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination Of the Geography Department Students' Opinion on the Reading Habitsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümüen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1514en_US
dc.identifier.endpage1525en_US
dc.institutionauthorİnce, Ziya
dc.institutionauthorŞahin, Vedat
dc.identifier.trdizinidTXpJNU9EUXdNQT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster