Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOrdu, Ertuğrul
dc.contributor.authorBiçer, Perihan
dc.contributor.authorOrdu, Şeyma
dc.contributor.authorAbanozoğlu, Emine Gamze
dc.date.accessioned2016-10-12T13:35:52Z
dc.date.available2016-10-12T13:35:52Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otherNKUBAP.00.17.AR.13.04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/57
dc.description.abstractBu proje çalı?masının amacı kumlu zeminlerin katkı malzemeleriyle iyile?tirilmesinin ara?tırılmasıdır. Katkılarla iyile?tirilen kumlu zeminlerin karakteristiklerinin tespit edilmesinde, Kaliforniya Ta?ıma Oranı (CBR) deneyi kullanılır. CBR esnek üst yapılar için alt temel ve granüler tabakaların davranı?ını belirler. Çalı?manın amacı doğrultusunda katkı malzemesi olarak atık lastik parçacıkları kullanılmı?tır. Dünya üzerinde atık olarak değerlendirilen maddelerin büyük bir kısmı geri dönü?türülebilir malzemelerden olu?maktadır. Bu malzemelerin yeniden kullanılarak geri dönü?üme katılması çevrenin ve doğanın dengesinin korunabilmesi, doğaya verilen zararın minimuma indirilebilmesi ve ülke ekonomisi açısından oldukça önemlidir. Büyük bir çoğunluğunu karayollarında kullanılan araçların olu?turduğu, atık lastiklerle ilgili problemler her geçen gün hızla artmaktadır. Günümüzde, ömrünü tamamlamı? ta?ıt lastikleri, bol olmasının yanında, değersiz bir atık konumundadırlar. Ayrıca; çevre kirliliğine sebebiyet vermekte ve insan sağlığı ile doğal dengeyi olumsuz bir ?ekilde etkilemektedir. Bu sorunları ortadan kaldırmanın en etkin yollarından biri; atık lastiklerin yeniden i?lenerek, endüstride farklı uygulamalarda kullanılmasıdır. Zeminlerin katkı maddeleri ile ?yile?tirilmesi diğer iyile?tirme yöntemlerine göre daha ekonomik olmasından dolayı çok geni? bir ?ekilde kullanılmaktadır. Son zamanlarda endüstriyel atık maddelerin bu amaç için kullanımı ön plana çıkmı?tır. Geoteknik Mühendisliği alanında da atık lastiklerin kullanılabilirliği ara?tırmaları tüm dünyada ve ülkemizde sürdürülmektedir. Deney sonuçları, atık lastik parçalarının kumlu zeminlerin CBR değerlerini etkilemediğini göstermiştir. Gerçekleştirilen deney sonuçlarından, kumlu zemin numunelerinin, lastik parçacıkları ile belli oranlarda karı?tırılması durumunda CBR değerlerinde belirgin bir azalma olduğu görülmü?tür. Yaptığımız çalı?ma, atık lastikler kullanılarak kumlu zeminlerin CBR değerlerinde istenilen yönde artı?ların meydana gelmediği ve diğer katkı malzemeleri ile birlikte kullanılması gerektiğini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this project is to research the improvement of sandy soils with additive materials. California Bearing Ratio (CBR) is commonly used to determine the characteristics of sandy soils which are improved by using additives. The CBR test estimates behavior of subbase and granular layers for flexible superstructures. Waste shredded tires are used as additives in accordance with the purpose of this study. A great majority of materials, which are considered as wastes in the world, consist of recyclable materials. Recycling these materials is imperative for being able to preserve environmental and natural balance, minimizing the damage inflicted upon nature and also for the country’s economy. The problems related to waste tires, which are created by a large majority of the road vehicles, increase rapidly every day. Nowadays, in addition to being abundant, the vehicle tires that completed their useful lives are in the position of being worthless wastes. Moreover, they cause environmental pollution, influence natural balance and human health in negative ways. One of the most effective ways to eliminate this problem is to process the waste tires again and use them for different applications in the industry. The improvement of ground with additive materials has been widely used since it is more economical than other stabilization methods. Recently, usage of industrial waste materials as additive materials has become popular. Investigations on utilization of waste tires in geotechnical engineering are being carried not only in our country but also in the rest of the world. Experimental results have showed that waste tire shreds do not affect the CBR values of sandy soils. It was seen that the CBR values of sandy soils reduce significantly when the sand samples are mixed with certain percentages of tire shreds. This study has showed that using the waste tire shreds does not result in increments in the CBR values of sandy soils in the desired direction and, therefore the waste tire shreds should be used with the other additive materials.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZemin iyileştirmesien_US
dc.subjectCBR değerlerien_US
dc.subjectAtık Lastiken_US
dc.subjectKompaksiyonen_US
dc.subjectSoil improvementen_US
dc.subjectCBR valuesen_US
dc.subjectWaste Tireen_US
dc.subjectCompactionen_US
dc.titleAtık Lastiklerin Zemin İyileştirilmesinde Kullanımıen_US
dc.typeprojecten_US
dc.departmentFakülteler, Çorlu Mühendislik Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümüen_US
dc.authoridTR148056en_US
dc.authoridTR106954en_US
dc.authoridTR103967en_US
dc.authoridTR148057en_US
dc.relation.publicationcategoryProjeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster