Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArpaçukuru, Osman
dc.contributor.authorÜzümcü, Muzaffer
dc.date.accessioned2022-05-11T14:12:23Z
dc.date.available2022-05-11T14:12:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2619-9130
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.47424/tasavvur.786030
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRnek56ZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/5533
dc.description.abstractAraştırma, ilahiyat fakültesi hazırlık sınıfı öğrencilerinin Arapça dersine dair görüş ve tutumlarını incelemektedir. Örneklem olarak Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Hazırlık Sınıfı öğrencileri seçilmiştir. Araştırma verilerini toplamak için Aydoslu tarafından geliştirilen “İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” Arapçaya uyarlanarak kullanılmıştır. Araştırmanın bağımsız değişkenleri cinsiyet, öğretim türü, mezun olunan lise türü ve Arapçaya ayrılan zamandır. 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında 166 öğrencinin katılımıyla toplanan veriler SPSS yazılımı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulardan hazırlık öğrencilerinin çoğunun Arapça dersine yönelik olumlu bir tutuma sahip oldukları anlaşılmaktadır. Bazı öğrencilerin ise olumsuz bir tutum sergiledikleri görülmektedir. Cinsiyete ve öğretim türüne göre tutumlara bakıldığında ise anlamlı bir fark bulunamamıştır.en_US
dc.description.abstractThe research evaluates the opinions and attitudes of the preparatory students of the Faculty of Theology. As a sample, students from the Faculty of Theology of Tekirdag Namık Kemal University were selected. In order to collect the research data, “Attitude Scale for English Course” developed by Aydoslu was adapted to Arabic. The independent variables of the study are gender, type of education, type of high school graduated and the students' Arabic study period. Data collected with the participation of 166 students in the spring semester of 2018-2019 academic year were analyzed using SPSS software. It is understood from the findings that most of the preparatory students have a positive attitude towards Arabic lessons. Some students are observed to have a negative attitude. When looking at attitudes by gender and type of education, no significant difference was found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.47424/tasavvur.786030
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİlahiyat Fakültesi Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Arapça Dersine İlişkin Tutumları (Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Örneği)en_US
dc.title.alternativeAttitudes of Theology Faculty Preparatory Class Students towards the Arabic Course (Tekirdağ Namık Kemal University Sample)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTasavvur - Tekirdağ İlahiyat Dergisi (Online)en_US
dc.departmentFakülteler, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.departmentFakülteler, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage853en_US
dc.identifier.endpage886en_US
dc.institutionauthorArpaçukuru, Osman
dc.institutionauthorÜzümcü, Muzaffer
dc.identifier.trdizinidTkRnek56ZzNOdz09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster