Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ali Can
dc.contributor.authorArun, Korhan
dc.date.accessioned2022-05-11T14:12:22Z
dc.date.available2022-05-11T14:12:22Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1308-2922
dc.identifier.issn2147-6985
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30794/pausbed.682866
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRVeU56TTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/5525
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, iş hayatlarında stresle başa çıkabilmek amacıyla bilişsel dağarcıklarına dayanan öğrenilmişgüçlülük oluşturan öğretmenlerin, bu süreci mühim şekilde etkileme olasılığı olan bilgilerin algılanmasında ve bilgileriişlemede bireysel tercihlere dayanan bilişsel yapı ile bilişsel stil arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bilimsel yazında konuyaalakalı olarak, öğretmenlerin stresle başa çıkma gayretlerine dair pek çok çalışma olmasına rağmen, öğrenilmiş güçlülük eldeedebilme sürecinin anlaşılmasında temel olabilecek bilişsel yapı ile bilişsel stil arasındaki ilişkiye yönelik araştırma yapılmadığıgörülmüştür. Bu bağlamda Tekirdağ Büyükşehir ili sınırlarında yer alan olan özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenleraraştırmanın evrenini oluşturmuştur. Araştırma, ankete dayalı nicel araştırma yöntemiyle veri toplanması ve istatistiki analizyöntemiyle elde edilen sonuçların yorumlanmasıyla yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin bilişsel yapılarıylaöğrenilmiş güçlülük elde edilmesi arasında pozitif ve orta düzey bir ilişki olduğu, bunun yanında bilişsel stilin boyutlarıylaöğrenilmiş güçlülük arasında ise kısmi bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to investigate the relationship between cognitive structure and cognitive styles of teachers, who create learned resourcefulness based on their cognitive vocabulary, to cope with stress in their business life, based on personal preferences in perceiving and processing information. In the scientific literature, although there is a lot of research on teachers' efforts to cope with stress, it has been observed that the relationship between cognitive structure and cognitive style, which may be the basis for understanding the process of achieving learned strength, has not been studied. Accordingly, teachers working in private educational institutions operating within the boundaries of Tekirdağ Metropolitan province constituted the universe of the research. The research was carried out by collecting data with a questionnaire based quantitative research method and interpreting the results obtained with statistical analysis method. As a result of the analysis, there is a positive moderate relationship between teachers' cognitive structures and acquired learned resourcefulness. In addition, it has been observed that there is a partial relationship between cognitive style dimensions and learned resourcefulness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30794/pausbed.682866
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBilişsel Yapı, Bilişsel Stil ve Öğrenilmiş Güçlülük Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeA Relationship Between Cognitive Structure, Cognitive Style and Learned Resourcefulnessen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çorlu Meslek Yüksekokulu, Pazarlama ve Reklamcılık Bölümüen_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue40en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage65en_US
dc.institutionauthorYılmaz, Ali Can
dc.institutionauthorArun, Korhan
dc.identifier.trdizinidTkRVeU56TTVPUT09en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster