Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDoğuer, Çağlar
dc.contributor.authorBülbül, Aylin
dc.date.accessioned2022-04-06T06:50:11Z
dc.date.available2022-04-06T06:50:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=v7BkNnnepTnbhn8rNR77LfqWmXU-Pt6Cy3xNxT8qrJGhuZI82ulQKZ-PTHc40D74
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/4418
dc.description.abstractBülbül, A. Yetişkinlerde Hedonik Açlık Durumunun Sosyal Medya Bağımlılığı ve Obezite ile İlişkisinin Araştırılması, Enstitüler Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Tekirdağ, 2021. Hedonik açlık fizyolojik olarak enerji ihtiyacı olmadan, tüketilen yiyecekten haz almayı amaçlayan iştah ve dürtü olarak tanımlanmaktadır. Hedonik açlık oluşumunda görsel uyaranlar önemli yer tutmaktadır. Görsel uyaranlarla en sık karşılaşılan yerlerden biri sosyal medyadır. Sosyal medyanın kişinin günlük aktivitelerini, aile ve arkadaş ilişkilerini etkileyecek düzeyde kullanımı sosyal medya bağımlılığını oluşturmaktadır. Bu çalışmada yetişkinlerde (n=327) hedonik açlık durumunun sosyal medya bağımlılığı ve obezite ile ilişkisi araştırılmıştır. Katılımcıların hedonik açlık durumları "Besin Gücü Ölçeği", sosyal medya bağımlılıkları "Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği-Yetişkin Formu" kullanılarak değerlendirilmiştir. Katılımcıların lezzetli besinlere karşı duyduğu isteği değerlendirmek amacıyla "Görsel Analog Skalası" kullanılmıştır. Katılımcılar BKİ değerlerine göre sınıflandırıldığında %8,6'sının (n=28) düşük kilolu, %62,4'ünün (n=204) normal aralıkta, %19,3'ünün (n=63) aşırı kilolu ve %9,7'sinin (n=32) obez grubunda olduğu belirlenmiştir. Obez bireylerdeki hedonik açlığın normal ve düşük kilolu bireylere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Besin gücü ve sosyal medya bağımlılığı arasında anlamlı pozitif orta düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Besin gücü ile kremalı pasta ve pastane ürünleri arasında anlamlı pozitif orta düzeyde; çikolata ve çikolatalı ürünler, cips, fastfood yiyecekler, patates kızartması, ekmek çeşitleri, makarna ve hamur işleri arasında anlamlı pozitif zayıf düzeyde bir ilişki olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractBulbul, A. Investigation of the Association of Hedonic Hunger Status with Social Media Addiction and Obesity in Adults, Tekirdag Namik Kemal University Institute of Health Sciences, Department of Nutrition and Dietetics, Master of Science Thesis, Tekirdag, 2021. Hedonic hunger is defined as appetite and impulse for the purposes of pleasure tothe food consumed without physiological energy needs. Visual stimuli play an important role in the occurrence of hedonic hunger. One of the most common platform where visual stimuli are encountered is social media. Use of social media at a level that affects the daily activities of a person and relations with his/her family and friends constitutes social media addiction. In this study, the relationship between hedonic hunger, social media addiction and obesity in adults (n=327) was investigated. Participants' hedonic hunger status and social media addiction were evaluated using the "Power of Food Scale" and "Social Media Addiction Scale-Adult Form" respectively. The "Visual Analog Scale" was used to determine the participants' desire for delicious foods. When the participants were classified according to their BMI values: 8,6% (n=28) were underweight; 62,4% (n=204) were in the normal range; 19,3% (n=63) were overweight; and 9,7% (n=32) were obese. It has been determined that hedonic hunger in obese individuals is higher than in normal and underweight individuals (p<0,05). It was concluded that there is a significant positive moderate relationship between food power and social media addiction. Significant positive moderate level between nutritional power and cream cake and patisserie products. It was determined that there was a significant positive and weak relationship between chocolate and chocolate products, chips, fast food foods, french-fries, bread types, pasta, and pastries.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectNutrition and Dieteticsen_US
dc.subjectHedonik Açlıken_US
dc.subjectSosyal Medya Bağımlılığıen_US
dc.subjectObeziteen_US
dc.subjectBKİen_US
dc.subjectHedonic Hungeren_US
dc.subjectSocial Media Addictionen_US
dc.subjectObesityen_US
dc.subjectBMIen_US
dc.titleYetişkinlerde hedonik açlık durumunun sosyal medya bağımlılığı ve obezite ile ilişkisinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the association of hedonic hunger status with social media addiction and obesity in adultsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beslenme ve Diyetetik Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage107en_US
dc.institutionauthorBülbül, Aylin
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid681334en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster