Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzmutlu, İlker
dc.contributor.authorKapçak, Volkan
dc.date.accessioned2022-04-06T06:50:10Z
dc.date.available2022-04-06T06:50:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAnfe3CkHnt7CSU_C96TdI-D5y0QSFHS1pzY9_nejwRdb
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/4415
dc.description.abstractAraştırmanın temel amacı; Yerel yönetimlerin sağladıkları spor hizmetlerinden yararlanan bireylerin algıladıkları hizmet kalitesinin incelenmesidir. Katılımcıların belediyelerin spor hizmetlerine ait görüşlerini ortaya koyma amacıyla ilişkisel tarama modeline göre yapılan araştırmanın evrenini Tekirdağ ili Süleymanpaşa ilçe belediyesine ait spor tesislerini kullanan bireyler oluştururken örneklem grubunu ise aynı evren içerisinden seçilmiş 18-55 yaş aralığında olan 379 kadın, 523 erkek olmakla beraber toplam 902 katılımcı oluşturmaktadır. Veri toplama araçları olarak Kişisel bilgi formu ve Çoban (2002) tarafından geliştirilmiş toplam 26 sorudan oluşan "spor hizmetleri konusunda halkın belediyelerden beklentileri" anket formundan yararlanarak 7 adet 5'li likert tipinde, 5 adet kapalı uçlu olmak üzere toplam 12 sorudan oluşturulan ''Spor Hizmetlerinden Yararlanan Bireylerin Algıladıkları Hizmet Kalitesi Memnuniyet Düzeylerinin Belirlenmesi'' anketi kullanılmıştır. Ayrıca; verilerin betimlenmesine ilişkin frekans analizi, tanımlayıcı istatistik analizi ve kategorik değişken düzeylerine giren bireylerin ya da nesnelerin anlamlı farklılık gösterip göstermediğini bulmak içinde ki kare testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre katılımcıların; Spor Hizmetlerinden Yararlanan Bireylerin Algıladıkları Hizmet Kalitesi Memnuniyet Düzeyleri ve Spor Hizmetlerinden Yararlanan Halkın Belediyelerin Spor Hizmetlerine İlişkin Görüşleri açısından Cinsiyet değişkeni, Eğitim durumu değişkeni ve Spor yapma sıklığı değişkenine göre anlamlı düzeyde ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine the service quality perceived by individuals who benefit from sports services provided by local governments. The population of the study, which was conducted according to the relational screening model in order to reveal the opinions of the individuals on the sports services of the municipalities, consists of individuals using the sports facilities belonging to the municipality of Süleymanpaşa district of Tekirdağ province, while the sample group consists of a total of 902 participants, 379 female and 523 male, selected from the same population. As data collection tools, the questionnaire entitled "Determination of Satisfaction Levels of the Perceived Service Quality of the Individuals Benefiting from Sports Services" was used based on the personal information form and the questionnaire form "expectations of people from municipalities in terms of sports services" consisting of a total of 26 questions developed by Çoban (2002) which was restructured into a questionnaire consisting of a total of 12 questions with 7 items in the 5-point Likert-scale and 5 items as closed-ended questions. Moreover, chi-square test was employed for frequency analysis, descriptive statistical analysis and in order to find out whether individuals or objects in categorical variable levels differ significantly. According to the results of the analysis, there was a significant difference among the participants regarding gender variable, education status variable, and the frequency of doing sports variable in terms of the Perceived Service Quality Satisfaction Levels of Individuals Benefiting from Sports Services and Opinions of the People Benefiting from Sports Services on Sports Services of Municipalities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectYerel Yönetimleren_US
dc.subjectBelediyeen_US
dc.subjectHizmet.en_US
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectLocal Governmentsen_US
dc.subjectMunicipalityen_US
dc.subjectService.en_US
dc.titleYerelyönetimlerin sağladığıspor hizmetlerinden yararlanan bireylerinalgıladıkları hizmetkalitesinin incelenmesi (Tekirdağ ili örneği)en_US
dc.title.alternativeProvided by local governmentsindividuals using sports servicesthe service they perceivedinvestigation of quality (example of Tekirdağ province)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.institutionauthorKapçak, Volkan
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid678563en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster