Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGolban, Petru
dc.contributor.authorBakırcı, Sertuğ
dc.date.accessioned2022-04-06T06:50:00Z
dc.date.available2022-04-06T06:50:00Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5Sgvlgg1uwNOGP5W0v3_gumZk65heH4PXvLr8p7-kNf_zBbXqa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/4361
dc.description.abstractMichel Foucault, The Order of Things adlı ünlü kitabında, Batılı zihnin ikili bir karşıtlık sisteminde kendini ve ötekini nasıl tanımladığını araştırır ve sosyal yapılardaki farklı gruplar arasındaki ilişkilerin bu özdeşleşmelerden nasıl etkilendiğini inceler. Bu farklılaşmış gruplardan biri olan engelliler de toplum içinde bu karşılaştırmadan etkilenerek ötekiliğe zorlanmaktadır. Bu çalışmada, Sharon Draper'ın son ve en çok satan kitabı Out of My Mind'a kapsamlı bir tematik yaklaşım sunulmaktadır. Araştırmamız iki bölümden oluşmaktadır: birinci bölüm, Sharon Draper'ın romanında kullandığı tematik bakış açılarını ve anlatı tekniklerini ortaya çıkarmak için geleneksel gerçekçi romana ilişkin eleştirel teoriye ve Rus eleştirmen Mikhail Bakhtin'in Bildungsroman'ı tanımlamasına ve açıklamasına dayanmaktadır; ikinci bölümde ise yazarın engellilerin toplumdaki yerini metinleştirme ve sorgulama biçimi, başkahraman Melodi'nin deneyimi üzerinden tartışılmaktadır. Bu amaçla, Michel Foucault'nun "Şeylerin Düzeni" (1966) adlı çalışmasında kavrama getirdiği yeni bakış açıları başta olmak üzere, özellikle "ben ve öteki" kuramına ilişkin olarak "episteme" kavramı açıklanmıştır. Bu amaçla Kripistemoloji, Epistemolojinin engellileri tanımlamadaki yetersizliğini vurgulayan yeni bir Epistemoloji alanı olarak tanıtılır. Son olarak, tez, çağdaş toplumların, bilinçsiz bilgi yığını sonucunda engelli grupları marjinalize etme ve onları dar kalıplara yerleştirme yollarını tartışır ve bunun için; Sharon Draper'ın Out of My Mind adlı eserinden çeşitli örnekler sunar.en_US
dc.description.abstractIn his famous book The Order of Things, Michel Foucault explores how the western mind identifies the self and the other in a binary opposition system and examines how relationships between different groups in social structures are affected by those identifications. The disabled people, as one of those differentiated groups, are also influenced by the juxtaposition and forced into otherness in society. In this study, a comprehensive thematological approach to Sharon Draper's latest and bestseller book Out of My Mind is provided. Our research consists of two parts: the first part relies on the critical theory concerning the traditional realist novel and the Russian critic Mikhail Bakhtin's definition and explanation of the Bildungsroman in order to reveal the thematic perspectives and narrative techniques used by Sharon Draper in her novel; in the second part, the author's way of textualizing and questioning the place of the disabled people in society is discussed through the view of the experience of the protagonist Melody. For this purpose, the concept of "episteme" is introduced, including the new perspectives that Michel Foucault brought to the concept in his work "The Order of Things" (1966), particularly with regard to the theory of "the self and the other". To this, Cripistemology is prompted as a new field of Epistemology, emphasizing the inadequacy of Epistemology to define the disabled. Finally, the thesis discusses the ways in which the contemporary societies marginalise disabled groups and place them into narrow templates as a result of the unconscious bulk of knowledge and for this; Out of My Mind by Sharon Draper provides various examples.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıen_US
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe disabled as other in Out of My Mind by Sharon Draperen_US
dc.title.alternativeSharon Draper tarafından yazılan İçimdeki Müzik adlı romanda engellilerin ötekileştirilmesine örnekleren_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage64en_US
dc.institutionauthorBakırcı, Sertuğ
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid706630en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster