Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
FRANÇOIS BOUCHER’NİN ESERLERİNDE ÇİN KÜLTÜRÜNÜN ETKİSİ
(Namık Kemal Üniversitesi, 2019)
Chinoiserie, 18. yüzyılın ilk yarısından itibaren başlayan resimden tekstile, mobilyadan iç dekorasyona kadar etkili bir üsluptur. Chinoserie’nin en belirgin dönemlerinden biri olan Rokoko birçok sanatçıyı etkilemiştir. ...
A.R. PENCK ESERLERİNDE TÜRK PETROGLİFLERİNİN İZLERİ
(Namık Kemal Üniversitesi, 2019)
Bu araştırmada amaç, Türk petrogliflerinin, Batılı bir sanatçı olan A.R. Penck eserlerini nasıl etkilediğini ve şekillendirdiğini karşılaştırmalı bir şekilde irdeleyerek ortaya koymaktır. Çalışma sanatçının 20 adet eseri ...
FREUD’UN RÜYA TASAVVURU KAPSAMINDA PEYAMİ SAFA’NIN MATMAZEL NORALİYA’NIN KOLTUĞU ROMANINDAN MİSALLER İLE METAFORUN GEÇİCİ İKÂME TEORİSİ
(Namık Kemal Üniversitesi, 2019)
Geçici ikâme teorisi (Substitution Theorie) kapsamında Freud’un rüya tahlilinde kullandığı dört aşamanın izah edilmesi ile tahkiyeli metinlerin analizi için oldukça işlevsel bir sistemin temelleri atılmış olacaktır. Yani ...
GETTIER PROBLEMİ BAĞLAMINDA EPİSTEMİK GEREKÇELENDİRME ANLAYIŞININ KRİTİĞİ
(Namık Kemal Üniversitesi, 2019)
Kesin bilginin imkânı sorunu, geleneksel epistemolojide bilgi konusundaki tartışmaların zeminini oluşturmaktadır. Kimi, kesin bilginin imkânını savunurken; kimi, kesin bilgiye ulaşmanın imkânsız olduğu düşüncesiyle ...
DANIEL KEHLMANN’IN “BEN VE KAMINSKI” ROMANINDA AHLAKİ BAŞKALAŞIM: (BEN)CİLLİKTEN (DİĞER)KÂMLIĞA GEÇİŞ
(Namık Kemal Üniversitesi, 2019)
89/90’lı yıllardan itibaren edebiyatın çerçevesi, konuları ve fonksiyonunda yenilenmeye gidilir. Ayrıca 90’lı yıllardan itibaren politik, kültürel, sosyal vb. yeniliklerin de gerçekleşmesiyle Çağdaş Alman Edebiyat’ından ...