Başlık için Yabancı Diller Yüksekokulu Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 34, listelenen: 5-24
-
Causes of Faculty Members' Silence
(Hacettepe Univ, 2014)This study aims to research the causes of faculty members' silence and whether they differ significantly according to some demographic variables. The population of the study includes faculty members of Kocaeli University, ... -
Diasporic Representations of the Orient: Re-Orientalism in Amulya Malladi's The Mango Season
(Johns Hopkins Univ Press, 2021)[No Abstract Available] -
Die patriarchalische Rollenverteilung in Birgit Vanderbekes Erzählung Das Muschelessen
(2019)Dieser Beitrag befasst sich mit der patriarchalischen Rollenverteilung der Figuren und mit den charakteristischen Merkmalen, die zu der Konstruktion der Geschlechterrollen führen. Um die Analyse und Aufweisung der Figuren ... -
Dil Öğrenimi Sürecinde İşlevsel Yabancıllık
(2018)Bu çalışmada, karşıtsal dilbilim çerçevesinde diller arasındaki yabancıl (fr. xénité)ögelerin kullanımında karşılaşılan zorluklar ele alınmaktadır. Araştırma konusu olarakFransızca öznellik kipinin tüm işlevsel alanları ... -
Diller Arası Biçimsel ve İşlevsel Farklılıkların Rolü: Öznellik Kipi Örnekçesi
(2018)Bu çalışmada, karşıtsal dilbilim çerçevesinde diller arasındaki farklı öğelerin edinimindekarşılaşılan zorluklar incelenmektedir. Araştırma konusu, öznellik kipidir. Değişik dilöğrenim seviyeleri bulunan öğrenciler, bu ... -
Doubly Oppressed Immigrants in Brick Lane
(2020)The present study aims to delve into the novel Brick Lane by Monica Ali in respect to two primary factors which lead immigrants to be face to face with oppression and discrimination in Britain. Their skin colours and Muslim ... -
Effect of perceived procedural justice on faculty members' silence: the mediating role of trust in supervisor
(Elsevier Science Bv, 2012)Although employees are expected to contribute to the development of organization with their knowledge, ideas, opinions and suggestions, they sometimes prefer to remain silent. Perceived justice, especially procedural justice ... -
Evaluation of the textbook used in the pandemic: From teachers’ and students’ perspectives
(2022)The textbook has a significant role in language teaching process for both teachers and learners. Therefore, teachers should select it considering the needs of learners, language teaching method or channel. In other words, ... -
The exploration of the self-efficacy beliefs of English language teachers and student teachers
(2018)The primary concern of this paper is to explore the self-efficacy beliefs of practicing English language teachersand student teachers. For this reason, a comprehensive literature review is presented to shed light on the ... -
Fransızca Öznellik ve Türkçe Dilek-İstek Kipleri
(2015)Fransızca öznellik (subjonctif) kipi ile Türkçedeki eşdeğeri olduğu öne sürülen dilek-istek kipinin dil tipolojisi ve karşıtsal dilbilgisi açısından ele alındığı bu çalışmada, hem biçimbilimsel hem de anlambilimsel bakımdan ... -
Fransızca Tanımlık Ulamının Yanlış Çözümlemesi Yöntemiyle Karşıtsal Bir İncelemesi
(2018)Türk öğrencilerin Fransızca öğrenim sürecinde karşılaştıkları en önemli sorunlardanbiri olan tanımlık ulamının (fr. article) karşıtsal bir yaklaşımla ele alındığı bu çalışmada, sözkonusu ulamın ediniminde karşılaşılan ... -
Geçmişe Uzanan Bir Yol Hikayesi Lucy Frıcke'nin Töchter Romanında Kızlar ve 'Gölge' Babaları
(2021)Lucy Fricke’nin Töchter adlı romanı, iki kadın figürün babaları ve geçmişleriyle hesaplaşmak için çıktıkları yolculuğu anlatmaktadır. Biri yıllar sonra ortaya çıkan babasının son arzusunu yerine getirmeye, diğeri çocukluğunda ... -
Hatay/Ovakent Afganistan Göçerlerinin Kültürel Evrilmesi Üzerine
(2019)Toplumbilim ve kültür araştırmalarının bulgularına göre, çok kültürlü ortamdan bir başka kültürel ortama yerleşen topluluklar, egemen kültüre daha kolaylıkla uyum sağlamaktadır. Aynı tür araştırmalar, egemen kültür şemsiyesi ... -
The Impacts of the Coronavirus Pandemic (COVID-19) on Language Education
(Igi Global, 2021)The coronavirus pandemic (COVID-19) started to affect the education around the world in the winter of 2020, and each education level such as primary education, secondary education, and higher education had to adapt synchronous ... -
Instructional Practices that Motivate Students to Learn English
(Nesibe Aydin Education Inst, 2018)Motivation to learn English plays a curial role in students' performance, achievement and attendance. This indicates that instructors should be aware of the importance of motivation and strive to motivate their students. ... -
Instructors' Exhibition Levels of Spiritual Leadership Behavior According to University Preparatory Class Students
(Turkish Education Assoc, 2013)The purpose of this study is to determine instructors' exhibition levels of spiritual leadership behaviour according to the perceptions of English language preparatory school students. The study is designed in a descriptive ... -
Integrating Target Culture in EFL Classrooms
(2014)Bu çalışmanın amacı, dil hazırlık programlarında çalışmakta olan ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk okutmanların hedef kültürü sınıflarında entegre etme konusunda sınıf içi uygulamalarını ve algılarını ... -
John Fiske and Popular Culture: a Critical Reading of Margaret Tyler's "Epistle to the Reader"
(2021)This paper examines how Margaret Tyler overcomes literary inferiority in the “Epistleto the Reader” that precedes her translation The Mirrour of Princely Deeds andKnighthood. Tyler, as a woman and an author, is in a secondary ... -
Macro role transition after subtractive status degradation: A case study of Turkish principals
(Sage Publications Ltd, 2020)This qualitative case study examines the macro role transition experiences of the ex-school principals who were returned to teaching following an abrupt policy change in 2014. Based on an existing model of macro role ... -
A motivational perspective on teacher retention in special education: a critical case from Turkey
(Springer, 2021)This qualitative study interrogates fourteen cases of general education homeroom teachers who were first transferred to special education teaching by the Ministry of Education in Turkey without their own volition and later ...