Konu "Eğitim Araştırmaları" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 49, listelenen: 1-20
-
Adölesan Basketbolcuların Morfolojik Yapıları, Motorik Performansları ve Dikkat Düzeylerinin Teknik Beceriler İle İlişkisi
(2019)Çalışmanın amacı, adölesan basketbolcuların morfolojik yapıları, motorik performansları ve dikkat düzeylerinin teknik beceriler ile ilişkini belirlemektir. Çalışmaya 31 erkek basketbolcu (yaş = 13,1 ± 0,89) gönüllü olarak ... -
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde 'Eğitim Aile Sağlığı Merkezleri' Şişli Hamidiye Etfal Eğitim ve Araştırma Hastanesi Deneyimi
(2019)Aile hekimliği uzmanlık eğitimi Türkiye’de 1984 yılındabaşlamıştır. 2010 yılına kadar aile hekimliği uzmanlık öğrencilerinin 3 yıllık eğitim sürecinin tamamı klinik rotasyonlardan oluşmaktayken; 2010 yılından bu yana ... -
Ailelerin, Çocuklarıyla Birlikte Gerçekleştirdikleri Okuma Aktivitelerinin Düzeyini Belirleme
(2017)Bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin sosyoekonomik statülerine (SES) göre okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için yaptıkları okuma aktivitelerinin düzeyini belirlemektir. Bu çalışma ... -
Architectural Discourse in Caricatures
(2018)Caricatures, which are kinds of written humor, become widespread.Primary features of caricatures are their striking structure, including thelanguage and characters of daily life, feeding from issues of daily life,featuring ... -
Bilgisayar destekli fen bilgisi/fizik eğitimi: Öğretmenlerin genel eğilimleri ve gereksinimleri
(2009)Derleme türündeki bu incelemede; öncelikle bilgisayarın eğitimdeki önemi vurgulanarak, fen bilgisi/fizik öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Fen Bilgisi/Fizik (BDFF) eğitimi ve öğretimi konusundaki eğilimleri yansıtılmaya ... -
Bir Yüksekokul Öğrencilerinin El Yıkama Hakkındaki Bilgi ve Tutumlarının Belirlenmesi
(2017)Amaç: Kesitsel olarak planlanan bu çalışmada, Namık Kemal Üniversitesi Muratlı Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin kolay ve önemli bir eylem olan el yıkama konusundaki bilgi düzeylerinin ve tutumlarının belirlenmesi ... -
Birinci ve Son Sınıf Hemşirelik Öğrencilerinde Eleştirel Düşünme ve Etkileyen Faktörler
(2016)Amaç: Bu araştırma, birinci ve son sınıf hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerini ve eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Yöntem: Tanımlayıcı tipte olan araştırma ... -
Coğrafya Bölümü Birinci Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Bölümüne ve Mesleğine Yönelik Görüşleri
(2017)Nitelikli bir coğrafya eğitimi gerçekleştirebilmek için öğrencilerin doğru tanınması gereklidir. Coğrafya bölümünde eğitim gören öğrenciler farklı illerden geldikleri gibi öğrenme kabiliyetleri de farklılık göstermektedir. ... -
Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
(2019)Bireyler kendilerini geliştirmek, sosyal hayatta ilerlemek, topluma faydalı olmak ve zevk almak gibi sebepler ile okumaeylemini gerçekleştirirler. Böylece farklı amaçlar gerçekleştirilirken, bu etkinlik sayesinde geçmişte ... -
Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Ygs ve Lys'deki Ortalama Alan Başarıları Üzerine Bir Değerlendirme
(2016)Ülkelerin gelişmişliğinin göstergelerinden biri olarak görülen yükseköğretimin önemi gittikçe artmaktadır. Yükseköğretim kurumları ülke için gerekli üst düzey bilginin üretildiği ve genç nesillere aktarıldığı yerlerdir. ... -
Coğrafya Lisans Öğrencilerinin Mezuniyet Sonrası Kariyer Planlarına İlişkin Görüşleri
(2014)Üniversiteler, öğrencilerin kendilerini hayata hazırladıkları ve yaşamları boyunca yapacak oldukları meslekler konusunda eğitim gördükleri en önemli kurumlardır. Öğrenciler, gerek iyi bir üniversiteyi kazanma gerekse ... -
Diller Arası Biçimsel ve İşlevsel Farklılıkların Rolü: Öznellik Kipi Örnekçesi
(2018)Bu çalışmada, karşıtsal dilbilim çerçevesinde diller arasındaki farklı öğelerin edinimindekarşılaşılan zorluklar incelenmektedir. Araştırma konusu, öznellik kipidir. Değişik dilöğrenim seviyeleri bulunan öğrenciler, bu ... -
Din Öğretiminde Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Uyarlamalar
(2018)Pek çok DKAB öğretmeni, kaynaştırma uygulamalarında özelgereksinimliöğrencilerle(ÖGÖ)birlikteeğitimfaaliyetlerindebulunmaktadır. Bu yüzden bu öğretmenlerin ÖGÖ’lerin özelliklerinibilmesi ve onlarla ders işlerken ne tür ... -
Fransızca Öznellik ve Türkçe Dilek-İstek Kipleri
(2015)Fransızca öznellik (subjonctif) kipi ile Türkçedeki eşdeğeri olduğu öne sürülen dilek-istek kipinin dil tipolojisi ve karşıtsal dilbilgisi açısından ele alındığı bu çalışmada, hem biçimbilimsel hem de anlambilimsel bakımdan ... -
Fransızca Tanımlık Ulamının Yanlış Çözümlemesi Yöntemiyle Karşıtsal Bir İncelemesi
(2018)Türk öğrencilerin Fransızca öğrenim sürecinde karşılaştıkları en önemli sorunlardanbiri olan tanımlık ulamının (fr. article) karşıtsal bir yaklaşımla ele alındığı bu çalışmada, sözkonusu ulamın ediniminde karşılaşılan ... -
Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Sosyal Sorumluluk Projeleri: Meslek Yüksekokulu Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma
(2019)Yoğun rekabet ortamında şirketler sosyal bir amacı destekleme ihtiyacı duymaktadır. Böylelikle hedef kitlesi ile arasındabir ilişki kurma imkânı bulmaktadır. Günümüzde bireylerin toplumsal sorunlara duyarlı olması, ürün ... -
Hemşirelik Öğrencilerinin Empati ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2019)Amaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin empati ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkiyibelirlemek amacı ile planlandı.Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel türde gerçekleştirilen araştırmanın evrenini bir Hemşirelik ... -
Hemşirelik Öğrencilerinin İyimser Yaşam Yönelimi İle Sağlık Sorunları ve Akademik Başarı Durumları Arasındaki İlişki
(2019)Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin iyimser yaşam yönelimleri ile sağlık sorunları ve akademik başarı durumları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacı ile yapıldı. Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde gerçekleştirilen ... -
Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenilmiş Güçlülük, Öz Yeterlilik ve Umut Düzeylerinin Değerlendirilmesi: Tekirdağ Örneği
(2017)AMAÇ: Çalışma hemşirelik öğrencilerinin öğrenilmiş güçlülük, öz yeterlilik ve umut düzeylerini, etkileyen faktörleri ve birbirleriyle olan ilişkisini ortaya koymak amacıyla planlandı. YÖNTEM: Araştırma, tanımlayıcı tipte ... -
Hemşirelikte meslek seçimi ölçeğinin güvenilirlik ve geçerliliği
(2010)Giriş: Öğrencilerin mesleği nasıl algıladıkları, mezuniyet öncesi eğitiminden yararlanma ve mezuniyet sonrası hizmet niteliklerini etkilemesi nedeniyle sorgulama gerektiren önemli bir durumdur. Amaç: Hemşirelikte Meslek ...