Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
The Bildungsroman as Monomythic Fictional Discourse: Identity Formation and Assertion in Great Expectations
(2019)
The aim of the present study is to show what makes the protagonist of a Bildungsroman to be at the same time the hero of the monomyth. In order to achieve this purpose, after having defined and shown the essence of the ...
Öğretim Elemanlarının Sessiz Kalma Nedenleri
(2014)
Bu çalışma, üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarının sessiz kalma nedenlerini ve bu nedenlerin bazı demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini araştıran betimsel ilişkisel bir çalışmadır. Çalışmanın evrenini ...
Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerine göre öğretim elemanlarının ruhsal liderlik davranışlarını gösterme düzeyleri
(2013)
Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının ruhsal liderlik davranışlarını gösterme düzeylerini üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin görüşlerine göre belirlemektir. Araştırma betimsel tarama modelinde tasarlanmıştır. ...
Integrating Target Culture in EFL Classrooms
(2014)
Bu çalışmanın amacı, dil hazırlık programlarında çalışmakta olan ve İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten Türk okutmanların hedef kültürü sınıflarında entegre etme konusunda sınıf içi uygulamalarını ve algılarını ...
Die patriarchalische Rollenverteilung in Birgit Vanderbekes Erzählung Das Muschelessen
(2019)
Dieser Beitrag befasst sich mit der patriarchalischen Rollenverteilung der Figuren und mit den charakteristischen Merkmalen, die zu der Konstruktion der Geschlechterrollen führen. Um die Analyse und Aufweisung der Figuren ...
The exploration of the self-efficacy beliefs of English language teachers and student teachers
(2018)
The primary concern of this paper is to explore the self-efficacy beliefs of practicing English language teachersand student teachers. For this reason, a comprehensive literature review is presented to shed light on the ...
The Relationship between EFL learners' writing strategy use and their writing scores
(2018)
The aim of the study is to investigate the relationship between EFL learners’ writing performance andtheir use of writing strategies in the context of voluntary-based English Preparatory School. To dothis, Writing Strategy ...
Instructors' Exhibition Levels of Spiritual Leadership Behavior According to University Preparatory Class Students
(Turkish Education Assoc, 2013)
The purpose of this study is to determine instructors' exhibition levels of spiritual leadership behaviour according to the perceptions of English language preparatory school students. The study is designed in a descriptive ...
Instructional Practices that Motivate Students to Learn English
(Nesibe Aydin Education Inst, 2018)
Motivation to learn English plays a curial role in students' performance, achievement and attendance. This indicates that instructors should be aware of the importance of motivation and strive to motivate their students. ...
The Use of Discourse Markers in the Writings of Turkish Students of English as a Foreign Language: A Corpus Based Study
(2017)
Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki Namık Kemal Üniversitesi'nde hazırlık okuyan başlangıç seviyede bulunan 104 öğrencinin söylem belirleyici kullanımlarını araştırmaktır. 2013-2014 akademik yılı vize sınavlarının bir parçası ...