Ara
Toplam kayıt 27, listelenen: 1-10
Bilişsel Yapı, Bilişsel Stil ve Öğrenilmiş Güçlülük Arasındaki İlişki
(2020)
Bu araştırmanın temel amacı, iş hayatlarında stresle başa çıkabilmek amacıyla bilişsel dağarcıklarına dayanan öğrenilmişgüçlülük oluşturan öğretmenlerin, bu süreci mühim şekilde etkileme olasılığı olan bilgilerin algılanmasında ...
COVID-19 Salgınının Sağlık Alanındaki Öğrencilerin Eğitimine Etkisi: Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Örneği
(2020)
Amaç: Bu çalışmada Aralık 2019’dan beri tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgını sonrası geçilen uzaktan eğitim sisteminin avantajları ve dezavantajlarının incelenmesi amaçlanmıştır.Materyal ve Metot: Özellikle ...
Coronavirüs Hastalığı 2019 (Covid 19) Döneminde Üniversite Öğrencilerinde Uyku Kalitesi ve İnsomni Şiddeti
(2020)
Amaç: Koronavirüs pandemisi (COVİD-19) sürecinde üniversite öğrencilerinin uyku kalitesi ve insomnia şiddeti ve bunları etkileyen etmenlerin belirlenmesidir.Materyal ve Metot: Çalışmamız 15 Mart- 31 Mayıs 2020 tarihleri ...
Bankacılık Sektörü İçin Etkin Piyasalar Hipotezinin Uzun Hafıza Modelleri İle Analizi
(2020)
Fama (1970) tarafından geliştirilen Etkin Piyasa Hipotezi, hisse senedi fiyatlarının piyasa ile ilgili tüm bilgiyi yansıttığını belirtmekte ve bu nedenle piyasada ortalamanın üzerinde gelir elde etmenin mümkün olmadığı ...
Dünya Enerji Aktarım Hatları ve Hegomonya Savaşları: Türkiye'nin Enerji Aktarım Hatları Pozisyonu Üzerine Bir İnceleme
(2020)
Enerji kaynakları kullanım alanları ilkel toplumdan günümüze kadar süreklievrilerek gelişimini sürdürmüştür. Enerji kaynakları kullanım alanlarıteknoloji ve bilimin gelişmesine paralel olarak çeşitliliğini arttırmıştır.Buharlı ...
Dijital Ortamda Kurum İçi İletişim: İşletmelere Yönelik Bir Araştırma
(2020)
Kurumsal verimlilik, kurumsal bağlılık, kurumsal imaj ve itibar gibi nedenlerle işletmeler açısından bir gereklilik olan kurum içi iletişim, çalışanlar açısından da bir haktır. Bu nedenle çağdaş yönetim yaklaşımıyla ...
Dışa Dönüklük ve Yeşil Reklama Yönelik Tutumların Yeşil Satın Alma Niyetine Etkisi
(2020)
Yeşil reklamcılığın amacı, tüketicileri bir şirketin ürün ve hizmetlerinin çevreselyönleri hakkında bilgilendirmek, çevre dostu markalar ve işletmeler için bilinç oluşturmakve yeşil ürünlere olan talebi teşvik etmektir. ...
21. Yüzyılın Başında Bağımsız Denetimdeki Gelişmeler: Yeni Bağımsız Denetçi Raporunun Ortaya Çıkışı
(2020)
Geçmişten günümüze önemli değişimler geçiren bağımsız denetim faaliyetine yönelik en önemli kırılma 19. yüzyılda Sanayi Devrimi ile birlikte yaşanmıştır. Ardından 20. yüzyılda çok hızlı değişim gösteren bağımsız denetim ...
Fiber Metal Laminatların Şekillendirilebilme Kabiliyetinin İncelenmesi
(2020)
Bu çalışmada, havacılık sektöründe kullanılan fiber metal laminatların (FML)şekillendirilebilme kabiliyeti deneysel olarak incelenmiştir. FML numunelerin altve üst tabakalarında iki farklı kalınlıkta (0,6 ve 1,2 mm) ...
Öğrenme Güçlüğü Konusunda Yayınlanmış Makalelerin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, WOS ve TR Dizin Örneği
(2020)
Bu çalışmada öğrenme güçlüğü konusunda 2015-2019 yılları arasındayayınlanan uluslararası ve ulusal makalelerin karşılaştırmalı olarakincelenmesi hedeflenmiştir. Buna göre WOS ve TR Dizin veri tabanında yeralan toplamda ...