Bölüm "Meslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü" Meslek Yüksekokulları için listeleme
Toplam kayıt 28, listelenen: 1-20
-
Active Learning Methods and Techniques Preferred by Teacher Candidates
(Nesibe Aydin Education Inst, 2019)The aim of this study is to determine the active learning methods and techniques that teacher candidates prefer. The study was conducted in accordance with scanning method. The participants of the study were consisted of ... -
Active Learning Methods and Techniques Preferred by Teacher Candidates
(2019)The aim of this study is to determine the active learning methods and techniques that teachercandidates prefer. The study was conducted in accordance with scanning method. The participantsof the study were consisted of ... -
Ailelerin, Çocuklarıyla Birlikte Gerçekleştirdikleri Okuma Aktivitelerinin Düzeyini Belirleme
(2017)Bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin sosyoekonomik statülerine (SES) göre okul öncesi dönemdeki çocuklarının okuryazarlık becerilerini desteklemek için yaptıkları okuma aktivitelerinin düzeyini belirlemektir. Bu çalışma ... -
Analysis of Some of the Primary Education Curricula in Terms of International Social and Emotional Skills
(Abdullah Kuzu, 2020)Social and emotional skills are the basic competencies required for individuals, who are a social creature, to continue their development in a healthy and desired way. In this study, it is aimed to analyze the curricula ... -
Children's Emotion Regulation and Attachment to Parents: Parental Emotion Socialization as A Moderator
(Soc Personality Res Inc, 2018)We examined the associations among parental emotion socialization, and children's emotion regulation and attachment to parents. In particular, we examined the moderating role of parental emotion socialization in the ... -
A comparative analysis of the 4th- And 5th-grade social studies curriculum according to revised bloom's taxonomy
(Birlesik Dunya Yenilik Arastirma ve Yayıncilik Merkezi, 2020)This study, in which the distribution of the attainments of Turkey, Singapore, Hong Kong and Canada (Ontario) social studies curricula was aimed to be analysed according to the revised Bloom’s taxonomy, was designed with ... -
A Comparative Study on Education Statistics of Turkey and Singapore
(2020)The concept of education can be simply defined as the process of bringing about behavioral changes for individuals. Far beyond the mentioned individual development, it is among the most important factors that contribute ... -
Coronavirüs Hastalığı 2019 (Covid 19) Döneminde Üniversite Öğrencilerinde Uyku Kalitesi ve İnsomni Şiddeti
(2020)Amaç: Koronavirüs pandemisi (COVİD-19) sürecinde üniversite öğrencilerinin uyku kalitesi ve insomnia şiddeti ve bunları etkileyen etmenlerin belirlenmesidir.Materyal ve Metot: Çalışmamız 15 Mart- 31 Mayıs 2020 tarihleri ... -
Covid-19 Sürecinde Eğitime Devam Eden Öğrencilerin Sınav Kaygısı ve Psikolojik Sağlamlıklarının Karma Metodoloji ile İncelenmesi
(2021)Bu çalışmada, pandemi sürecinde online eğitim gören on ikinci sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı vepsikolojik sağlamlıklarının çeşitli değişkenler ve katılımcı görüşleri açısından incelenmesiamaçlanmıştır. Araştırmanın ... -
Eğitim Yöneticilerinin Küreselleşme Bağlamında Okullardaki Eğitim Teknolojileri ve Uygulamaları Hakkındaki Görüşleri
(2021)Bu araştırmanın amacı okul müdürlerinin teknoloji liderliği rollerini yerine getirme düzeylerine ilişkin öğretmen algılarını incelemek ve eğitim yöneticilerinin küreselleşme bağlamında okullardaki eğitim teknolojileri ve ... -
Investigation of the Levels of Blood MDA, GSH and Nitric Oxide Levels in Patients with Probable Alzheimer's Disease
(2020)Aim: The main focus of this study is to determine blood malondialdehyde (MDA), Glutathione (GSH) and nitric oxide (NO) levels in patients with possible Alzheimer’s disease (AD).Material and Method: The study included 15 ... -
Öğrenme Güçlüğü Konusunda Yayınlanmış Makalelerin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi, WOS ve TR Dizin Örneği
(2020)Bu çalışmada öğrenme güçlüğü konusunda 2015-2019 yılları arasındayayınlanan uluslararası ve ulusal makalelerin karşılaştırmalı olarakincelenmesi hedeflenmiştir. Buna göre WOS ve TR Dizin veri tabanında yeralan toplamda ... -
Öğretim Programlarının Engellilik Açısından Uluslararası Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
(2021)Engellilik en yaygın tanımı ile bireylerin bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerindeki çeşitli derecelerdeki eksiklikler olarak açıklanmaktadır. Toplumlarda engelliliğe yönelik tutumların oluşturulmasında ... -
Öğretmen Adaylarının Benlik Saygıları ve Mesleki Benlik Saygılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2017)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının benlik saygıları ve mesleki benlik saygılarının çeşitli değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediklerini belirlemektir. Çalışma grubu 420 öğretmen adayından oluşmaktadır. ... -
Öğretmenlerin Alan Değişikliğine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi: Sınıf Öğretmenliğinden Özel Eğitim Öğretmenliğine Geçiş
(2021)Öğretmenlik mesleği özel alan yeterlikleri farklı öğretmenlik branşlarına özgü yeterlikleri kapsamaktadır. Öğretmenlerin alan değiştirmelerine yönelik çalışmaların 2012 yılı itibariyle yoğunlaştığı görülmektedir. Alanyazında ... -
Öğretmenlerin Değişime Hazır Olma Düzeyleri ile Okulların Yenilikçilik Düzeyleri Arasındaki İlişki
(2022)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin değişime hazır olma düzeyleri ile okullarının yenilikçilik düzeylerine ilişkin algıları arasındaki ilişki incelemektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul iline bağlı iki ilçede görev ... -
Özel Eğitimde Montessori Metodunun Kullanımı
(2020)Maria Montessori, yirminci yüzyıl eğitimindeki en önemli figürlerden biri olarak kabul edilmektedir. Tıp eğitimi alan Montessori, araştırmaları sırasında engelli çocuklarla karşılaşarak çalışmalarında bu çocukların eğitimine ... -
Özel gereksinimli bireylerin dil gelişim süreçleri ile ilgili yapılan lisansüstü tezlerin analizi
(2020)Özel eğitim; yetersizliklerin engele dönüşmesini önleyen, bireylerin toplum içerisinde bağımsız bir şekilde yaşamasını sağlayan ve sosyal yönden gelişmelerini amaçlayan, becerilerini geliştiren hizmetlerin tümünü kapsamaktadır. ... -
Relationship of Organizational Accountability Levels of Higher Education Institutions to Organizational Commitment and Organizational Trust Levels of the Academic Staff
(2018)Educational organizations are one of the most significant socialinstitutions of a society. Efficiency and administrative position of theeducational institutions in a society is associated with their coordinationin the ... -
Scientific Research Supports in Higher Education Institutions
(Ilem, 2017)The purpose of this research is to examine the scientific research support (BAP) provided by academicians for the purpose of certain criteria. Descriptive screening model and content analysis technique were used in the ...