Yazar "Talih Akkaya, Duygu" için Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed listeleme
-
Çocuklara Yönelik Televizyon Reklamcılığında Ebeveyn Algılarının Tutum ve Arabuluculukları Üzerine Etkisi: Kocaeli (Gölcük)'de Bir Araştırma
Talih Akkaya, Duygu; Özhan, Şeniz (2021)Özellikle tüketim toplumlarında kilit bir role sahip olan çocuklar için televizyon, hızla gelişen iletişim teknolojilerine rağmen vazgeçilmez bir kitle iletişim aracı olmaya devam etmektedir. Çocuklar televizyon içeriklerinin ... -
The Effect of Nostalgia Proneness on Ad-Evoked Nostalgia, Brand Attitude and Purchase Intention
Özhan, Şeniz; Talih Akkaya, Duygu (2020)Nostalgia is generally defined as a longing for the past, and from a marketing perspective it can be described as an emotion that drives the purchase behaviors of consumers. Companies have started to make use of the element ... -
The Effects of Materialism and Hedonic Shopping Value on the Impulse Buying Behavior: A Study on University Students in Turkey
Özhan, Şeniz; Açan, Bora; Talih Akkaya, Duygu (2021)The purpose of this research is to determine the effects of materialism and hedonic shopping value onimpulse buying behavior and the effect of materialism on hedonic shopping value. The study sample wascomprised of students ... -
Kişilik Özelliklerinin Kompülsif Satın Alma Eğilimi Üzerindeki Etkisi
Özhan, Şeniz; Talih Akkaya, Duygu (2018)Son yıllarda küresel tüketimin yaygınlaşmasına paralel olarak rasyonel olmayan tüketici davranışlarında artış gözlenmektedir. Bu davranışlardan biri olan ve alışveriş bağımlılığı olarak bilinen kompülsif satın alma, kısaca, ... -
A Review of Turkish Research on Private Label Brand's
The aim of this study is to examine the academic work done on private label brands in Turkey. Based on the academic publications database and a Google-based study with no time constraints, 29 research have been analyzed. ...