Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöksu, Zuhal
dc.date.accessioned2021-08-04T08:18:32Z
dc.date.available2021-08-04T08:18:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3945
dc.description.abstractÇalışmasının amacı, okul öncesi öğretmenlerinin genel öz yeterlilik algılarının iş doyumları düzeyleri ile ilişkisinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmada aynı zamanda öğretmenlerin genel öz yeterlilik algılarının ve iş doyumu düzeylerinin mezun olunan program türü, çalıştığı kurum, mezun olunan lise türü, mesleki kıdem ve aylık gelir değişkenlerine göre incelenmesi de amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeline göre yapılan çalışmanın araştırma grubunu Tekirdağ ili Süleymanpaşa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan 169 kadın okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Minnesota İş Doyum Ölçeği, Fatma Yıldırım ve İnci Özgür İlhan tarafından geliştirilen Genel Öz Yeterlilik Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 23 paket programı kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini tespit etmek için One-sample Kolmogorov Smirnov testi yapılmıştır. Ayrıca verilerin yüzde frekans değerlerini gösteren betimsel istatistik, bağımsız grup t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Pearson moment korelasyon analizi uygulanmıştır. İş doyum ölçeği ile araştırma grubunun mezun olunan program türü, çalıştığı kurum, mezun olunan lise türü ve aylık gelir düzeyi değişkenleri arasında anlamlı farklılık olduğu fakat mesleki kıdem değişkeninde ise anlamlı farklılık olmadığı bulunmuştur. Genel öz yeterlilik ölçeği ile araştırma grubunun çalıştığı kurum ve mezun olunan lise türü değişkenleri ile anlamlı farklılıklar olduğu fakat mezun olunan program türü, mesleki kıdem ve aylık gelir düzeyi değişkenlerine göre ise anlamlı farklılıklar olmadığı sonucuna varılmıştır. Sonuç olarak, okul öncesi öğretmenlerinin genel öz yeterlilik algıları ile iş doyumu düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine whether pre-school teachers’ general self- efficacy perceptions are related to job satisfaction levels. The study also aimed to examine teachers’ perceptions of self-efficacy and job satisfaction levels by type of university program graduated, institution, high school type graduated, professional seniority and monthly income. The research group of the study, which was conducted according to the relational screening model, consisted of 169 pre-school teachers working in private schools and public schools affiliated to Süleymanpaşa District National Education Directorate in Tekirdağ. Minnesota Job Satisfaction Scale, General Self-Efficacy Scale developed by Fatma Yıldırım and İnci Özgür İlhan and Personal Information Form were used as data collection instruments. SPSS 23 package program was used in the analysis of the data obtained in the study. One-smaple Kolmogorov Smirnov test was performed to determine whether the data showed normal distribution. In addition, descriptive statistics which showing the percentage frequency values of the data, independent group t-test, one-way analysis of Variance (ANOVA) and Pearson moment correlation analysis were applied. It was found that there was a significant difference between job satisfaction scale and type of university program graduated, institution, high school type and income level variables of the research group, but there was no significant difference in seniority variable. It was concluded that there were significant differences with the general self-efficacy scale and the variables of institution and high school type graduated of the research group, but there were no significant differences according to the variables of program type, seniority and income level. As a result, a significant relationship was found between pre-school teachers’job satisfaction levels and self efficacy perceptionsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectGenel öz yeterliliken_US
dc.subjectİş doyumuen_US
dc.subjectPreschoolen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectGeneral self-efficacyen_US
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin genel öz yeterlilik algıları ile iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the Relationship Between General Self– Efficacy Perceptions and Job Satisfaction Levels of Preschool Teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster