Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltaş, Sinan
dc.date.accessioned2021-01-29T08:29:15Z
dc.date.available2021-01-29T08:29:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/3835
dc.description.abstractThis study aims at discussing Victorian artist Henry James’s literary practice within and beyond the framework of the Victorian Bildungsroman tradition in order to reveal the ways in which James’s novels follow and at the same time depart from this literary phenomenon. The Art of Fiction by Henry James isthe subject matter of this study alongside his famous novels Roderick Hudsonand The Portrait of a Lady. The subject matter is discussed and elaborated first by introducing the adopted critical approaches in relation to the literary timeline in which fiction embarked on a long process of maturation. In thiscontext, while asserting its distinguishing features from other types of fiction,it is analysed how the Victorian Bildungsroman flourished as a genre. Henry James’s novels are approached through a comparative analysis in relation tothe texts from the realist school (Charles Dickens’s Great Expectations andCharlotte Brontë’s Jane Eyre) and from the non-realist school (Walter Pater’s Marius the Epicurean).en_US
dc.description.abstractBu çalışma Viktorya Dönemi sanatçısı Henry James’in edebi çalışmalarını, Viktorya Dönemi Oluşum Romanı geleneği çerçevesinde ve bu çerçevenin ötesinde tartışmayı amaçlamaktadır. Henry James’in Roman Sanatı isimli edebi eleştiri yazısı, Roderick Hudson ve Bir Kadının Portresi isimli eserleri ile birlikte bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Konu öncelikle,kullanılan eleştirel yaklaşımların, roman sanatının uzun bir olgunlaşma süreci yaşadığı edebi zaman çizelgesiyle ilişkilendirilerek tanıtılmasıyla tartışılmış ve detaylandırılmıştır. Bu bağlamda, kendisinden önceki roman ekollerine kıyasla sahip olduğu ayırt edici özellikler açıklanarak, Viktorya Dönemi Oluşum Romanının edebi sistemde nasıl ortaya çıktığı analiz edilmektedir. Henry James’in romanları, realist ekolden (Charles Dickens’ten BüyükUmutlar ve Charlotte Brontë’den Jane Eyre) ve realist olmayan ekoldenromanlarla (Walter Pater’den Marius the Epicurean) karşılaştırmalı olarak analiz edilerek ele alınmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectViktorya Dönemien_US
dc.subjectOluşum romanıen_US
dc.subjectRealizmen_US
dc.subjectRomantizmen_US
dc.subjectİzlenimciliken_US
dc.subjectEstetizmen_US
dc.subjectTema bilimien_US
dc.subjectAnlatı bilimien_US
dc.subjectVictorian Ageen_US
dc.subjectBildungsromanen_US
dc.subjectRealismen_US
dc.subjectRomanticismen_US
dc.subjectİmpressionismen_US
dc.subjectAestheticismen_US
dc.subjectThematologyen_US
dc.subjectNarratologyen_US
dc.titleHenry James’ s novels within and beyond the tradition of the victorian bildungsromanen_US
dc.title.alternativeViktoryan Oluşum Romanı Geleneği Dahilinde ve Ötesinde Henry James’in Romanlarıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster