Yazar "Selvi, Murat Selim" için Fakülteler listeleme
-
Attitudes of University Students Voters Towards Political Messages in Social Media
Selvi, Murat Selim (Igi Global, 2016)In recent years, social media has become one of the most important political marketing tools. The aim of the research is to determine how university students voting have attitudes towards political messages run across ... -
Attitudes of university students voters towards political messages in social media (Book Chapter)
Selvi, Murat Selim (IGI Global, 2017)In recent years, social media has become one of the most important political marketing tools. The aim of the research is to determine how university students voting have attitudes towards political messages run across ... -
Changes in tourism sales and marketing post COVID-19
Selvi, Murat Selim (IGI Global, 2021)What kind of new sales and marketing methods tourism businesses follow post-pandemic constitutes the research problem. Within this scope, this study aims to discover what kind of changes hotel businesses and travel agencies ... -
COVID-19 DÖNEMİNDEKİ AŞIRI FİYATLAMALARA İLİŞKİN TÜKETİCİ ŞİKAYETLERİ VE REKABET HUKUKU AÇISINDAN ALINAN ÖNLEMLER
Cavlak, Neslihan; Selvi, Murat Selim (2022)Bu çalışmanın amacı, Covid-19 döneminde aşırı fiyatlara yönelik tüketici şikayetlerini betimlemek, dünyada ve Türkiye’de Rekabet Hukuku açısından ne tür önleyici ve düzenleyici tedbirlerin alındığını tespit etmek ve ... -
GIDA FİYATLARINDAKİ AŞIRI ARTIŞLARIN OLASI NEDENLERİ VE COVID-19’UN ETKİSİ
Cavlak, Neslihan; Selvi, Murat Selim (2022)Bu çalışmada gıda fiyatlarındaki aşırı artışların olası nedenleri ve Covid-19’un gıda fiyatları üzerindeki etkisi incelenmiştir. İkincil kaynaklar üzerinde doküman incelemesi yapılmıştır. Nicel ve nitel veriler sadeleştirilmiş ... -
Housing sales of real estate developers in Turkey
Selvi, Murat Selim; Pajo, Aykut; Çakır, Ceyda; Demir, Emre (Emerald Group Holdings Ltd., 2021)Purpose: Because of competition, residential property developers use a variety of promotional tools to gain recognition and increase their market share and the demand for housing, and to manage their customer relations. ... -
A Modern Approach to Sustainable Resource Management: Ecological Footprint
Tenikler, Gökhan; Selvi, Murat Selim (Igi Global, 2015)The starting point of this chapter is the weakening ability of natural resources to meet the growing and diversifying needs of mankind. This chapter aims to draw attention to the Ecological Footprint as a measurable concept ... -
A SCALE DEVELOPMENT STUDY FOR PREFERENCES OF LOCAL FAST-FOOD RESTAURANT
This research aims to develop an attitude scale towards preferences of Local Fast- Food (LFF) restaurants. 705 valid questionnaires were used randomly divided into two. At first, Parallel Analysis test and Explanatory ... -
TÜKETİCİLERE YÖNELİK ETİK DIŞI FİYATLAMA UYGULAMALARI
Selvi, Murat Selim; Cavlak, Neslihan (2022)İşletmelerin adil satış fiyatlarıyla satışlarını artırarak karlılığa ulaşması istenen ve beklenen bir durumdur. Aksi durumda haksız ve yanıltıcı birtakım yöntemlerle etik dışı fiyat uygulamaları tüketicilere zarar vermektedir. ...