Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToksöz, Levent
dc.contributor.authorKahraman, Cahit
dc.date.accessioned2018-07-24T11:23:08Z
dc.date.available2018-07-24T11:23:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2871
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türk üniversite öğrencilerin emoji (pictogram) algısını ortaya çıkarmaktır. Japonca resim anlamına gelen e ile harf anlamına gelen moji kelimesinin birleşiminden meydana gelen emoji kelimesi; yazılı mesajlarda duyguları ya da bir takım kavramları ifade etmede kullanılan görsel simge olarak tanımlanır. Emoji İlk olarak 1998 yılında, Japonya’da bir cep telefonu firmasında çalışmakta olan Shigetaka Kurita tarafından 176 adet olarak tasarlanmıştır. 2010 yılında Apple’ın iPhone cihazları üzerinde emojileri desteklemeye başlamasından sonra emoji kullanımı evrensel bir popülerlik kazanmıştır. Yazılı mesajlarda emoji kullanımı yaygın bir hâl alırken, bu konuda ülkemizde yapılan çalışmaların son derece sınırlı olduğunu görmekteyiz. Bu az sayıdaki çalışmalarda, özellikle genç kuşağın emojiye yönelik olumlu bir tutuma sahip olduğu vurgulanmaktadır. Bu çalışmada Türk üniversite öğrencilerin emoji algısı cinsiyet faktörü göz önünde bulundurularak incelenmiştir. Namık Kemal Üniversitesi’ne mensup 60 erkek ve 60 kadın katılımcıya, “kişisel emoji ilişkisi” ve “emoji yarar algısı” üzerine sorular sorulmuştur. Analiz yöntemi olarak, her bir madde için kadın ve erkek öğrencilerin ortalamaları ayrı ayrı hesaplanarak t testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda emoji kullanım sıklığının orta seviyede olduğu, emoji kullanımının olumlu karşılandığı belirlenmiştir. Emoji kullanımının duyguları ifadede ve mesajları eğlenceli bir hâle getirmede yarar sağladığına yönelik güçlü bir yargı gözlemlenmektedir. Ayrıca, kadınların erkeklere göre emoji kullanımının faydalarını daha fazla takdir ettikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to clarify the emoji (pictogram) attitude of Turkish university students. Emoji, which comes from thecombination of e, meaning japanese picture, and moji words, which means letter; is defined as a visual symbol used in expressing feelings or some concepts in written messages. Emoji was originally designed as 176 pieces by Shigetaka Kurita, who worked in a mobile phone company in Japan in 1998. In 2010, after Apple began supporting emoji on iPhone devices, it gained global popularity. While the use of emoji in written messages is widespread, we understand that the study done in our country is very limited. In this limited number of studies, it is emphasized that especially young generation has a positive attitude towards emoji. In this study, emoji attitude of Turkish university students was examined by considering the gender factor. Using participants from the Namik Kemal University, 60 males and 60 females were asked about personal emoji relation and emoji benefit perception. As a method of analysis, averages of male and female students for each question were calculated separately and t test was applied. As a result of the survey, it was determined that the usage frequency of emoji is medium-level and favourable. Also, it is observed that, there is a strong perception that the use of emoji is beneficial in expressing feelings and makes messages fun. In addition, it was seen that females appreciate the benefits of using emoji more than males.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-mojien_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectEmojien_US
dc.subjectAlgı
dc.subjectCinsiyet
dc.titleTürk Üniversite Öğrencilerinin Emoji Algısıen_US
dc.title.alternativeEmoji Attitude Of Turkish University Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümüen_US
dc.authorid127518en_US
dc.authorid198296en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.identifier.startpage247en_US
dc.identifier.endpage256en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster