Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldız, Tülin
dc.contributor.authorÖnler, Ebru
dc.contributor.authorBaşkan, Bihter
dc.contributor.authorKoluaçık, Barış
dc.contributor.authorMalak, Arzu
dc.contributor.authorÖzdemir, Ayşegül
dc.contributor.authorAydınyılmaz, Hamide
dc.date.accessioned2017-08-07T08:04:40Z
dc.date.available2017-08-07T08:04:40Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/2259
dc.description.abstractAmaç Bu çalışma hastanede yatan hastaların hemşirelik bakımından duydukları memnuniyet düzeyleri ile ilişkili faktörleri belirlemek amacıyla planlandı. Materyal ve Metod Tanımlayıcı olarak yapılan araştırmanın örneklemini cerrahi birimlerde yatan 184 hasta oluşturdu. Veriler tanıtıcı özellikleri içeren anket formu ve "Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeği (HHMÖ)" kullanılarak toplandı. Bulgular Araştırmaya katılan hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet puan ortalamasının yüksek (146.1±18.5) olduğu bulundu. Hastaların HHMÖ puan ortalaması ile tanıtıcı özelliklerden daha önceki hastane deneyimi izlenimi karşılaştırıldığında memnun olanlarda 146.36 (%94.6), memnun olmayanlarda 124.88 (%5.4) olan ortalamalar arasındaki fark anlamlı bulundu (p=0.045). Sonuç Memnuniyet ölçümlerinin geçerli ölçüm araçlarıyla, belirli aralıklarla yapılması ve benzer çalışmaların daha geniş örneklem grubuyla gerçekleştirilmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractAim This study was planned to determine the factors related with level of satisfaction of the hospitalized patients about nursing care. Material and Methods 184 patients from the surgical departments were included as the sample group of this descriptive research. Data were collected with an inquiry form containing the descriptive properties and ‘’Scale of the Patients’ Satisfaction with Nursing Services’’. Results The mean satisfaction scores of the patients taken in the study were high (146.1±18.5) about the nursing services. Comparing the mean scores of (HHMO) and the descriptive characteristics with the previous hospitalization experience, the difference between the satisfied 146.36 (%94.6) and unsatisfied 124.88 (%5.4) patients was significant. (p=0.045). Conclusion Similar studies should be planned in larger groups with determined intervals and satisfaction evaluated with clinically specific valid measuring means.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Tıp Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHasta memnuniyetien_US
dc.subjecthemşirelik bakımıen_US
dc.subjectbakım kalitesien_US
dc.subjectsağlık hizmetien_US
dc.subjectPatient satisfactionen_US
dc.subjectnursing careen_US
dc.subjectquality of careen_US
dc.subjecthealth careen_US
dc.titleCerrahi Birimlerde Yatan Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of Hospitalized Patients’ Satisfaction Level with Nursing Services in Surgical Unitsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofNamık Kemal Tıp Dergisi (International Journal of Basic and Clinical Medicine)en_US
dc.departmentYüksekokullar, Sağlık Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid101496en_US
dc.authorid57767en_US
dc.authorid48581en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage130en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster