Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAbalı, Remzi
dc.contributor.authorMetinoğlu, Meryem
dc.contributor.authorAkkuş, Didem
dc.contributor.authorIrmak, Aylin Yalçın
dc.date.accessioned2017-07-19T13:57:06Z
dc.date.available2017-07-19T13:57:06Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherNKUBAP.00.20.AR.14.01
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1980
dc.description.abstractGiriş ve Amaç: Dünyada 1930’lu yıllardan itibaren doğum öncesi hazırlık (DÖH) sınıfları açılmaya başlanmış, özellikle 1970’li yıllarda sağlık üzerinde olumlu etkilerinin fark edilmesi ile giderek sayıları artmıştır. Namık Kemal Üniversitesi bünyesinde DÖH sınıfı oluşturmak ve bu sınıflarda gebelere verilen eğitimin doğum sonuçlarına olan etkisini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırma; deneysel bir vaka-kontrol çalışmasıdır. Yöntem: Çalışma, Ağustos 2014-Nisan 2015 tarihleri arasında Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Kadın Hastalıkları ve Doğum AD polikliniğine gebelik kontrolü için başvuran ve çalışmaya katılmayı kabul eden toplam 33 gebe (16 deney, 17 kontrol grubu) ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma verileri literatür bilgisi dahilinde anket yöntemiyle toplanmıştır. Deney grubu, DÖH sınıflarına eşleri ile katılmış ve altı hafta süresince interaktif olarak nefes egzersizleri, non-farmakolojik ağrı kontrol yöntemleri vb. konularda eğitim almıştır. Doğum eylemine kadar telefon aracılığı ile deney grubundaki gebeler desteklenmiştir. Eş zamanlı olarak kontrol grubunu oluşturan gebeler takiplerini yürüten hekimden rutin doğum öncesi bakım (DÖB) almış, DÖH sınıflarına katılmamıştır. Araştırma verileri SPSS 11.0 paket programı kullanılarak Mann-Whitney U testi, Korelasyon testi ve Kruskall Wallis testi ile analiz edilmiştir. Bulgular: Araştırma; çoğunluğu 24-27 ya? grubu (%39.4), üniversite mezunu (%63.6), bir işte çalışmayan (%54.5), il merkezinde yaşayan (%75.8), çekirdek ailesi olan (%100), istenen gebeliği olan (%93.9), gebeliği süresince herhangi bir problem yaşamayan (%45.5) ve hekimden DÖB alan (%81.8) gebelerin bulgularını yansıtmaktadır. Deney grubundaki gebelerin %43.7’i, kontrol grubundaki gebelerin ise %70.6’i sezeryan ile doğum yapmı?tır (p>.05).DÖH eğitimi ön test puan ortalamaları arasında deney grubu (23.3±4.1) ve kontrol grubu (21.6±3.7) arasında istatistiksel fark yok (p>.05) iken, DÖH eğitimi son test deney (24.6±1.8) ve kontrol grubu (22.4±2.2) puan ortalamaları arasında fark bulunmuştur (p<.05). GKÖ’ne göre ağrı değerlendirildiğinde gruplar arasında fark bulunmamıştır (p>.05). Öneriler: Gebe ile baba adaylarının olumlu bir gebelik ve doğum deneyimi yaşamaları için doğuma hazırlık okulları konusunda bilgilendirilmeli ve katılımlarının desteklenmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractIntroduction: Prenatal preparation courses (PPC) had been begun to open the world over since the 1930s, especially with the increased number of growing recognition of the positive impact on health, in the 1970s. This study was conducted to create PPC in Namik Kemal University and determine the effect of the trainings given for pregnant women to birth outcomes. It is an experimental case-control study . Material and Methods: Study was conducted with 33 pregnant women (16 case,17 control group) which admitted to Obstetrics and Gynecology outpatient clinic of Namik Kemal University Health Application and Research Center for routine antenatal examination between August 2014 and April 2015. Data of study were collected through questionnaire method with in the literature. The experimental case group, participated PPC with their partners interactively for training breathing techniques , non-pharmacological methods, exercises. Pregnant women in the experimental group were supported with phone until birth. Simultaneously the control group of pregnant women received routine follow-up prenatal care from physicians , did not attend the PPC. The research data were analyzed by Mann- Whitney U test, correlation test, and Kruskal Wallis test using SPSS 11.0 software. Results: Research result contains ; mostly at age of 24-27 (39.4%) , graduated from university (63.6%) , unemployed (54.5%) , living in the city center (75.8%) , small family ( 100%), desired pregnancy (93.9 %) , not experience any problems during pregnancy (45.5%) received routine follow-up prenatal care from physicians (81.8%) of pregnant women findings . 43.7% of pregnant women gave birth by caesarean section in the experimental group ; on the other hand the control group of pregnant women gave birth by caesarean section in 70.6% (p>0.05). PCC average pre-test scores between the experimental group (23.3 ± 4.1) and control group (21.6 ± 3.7) did not differ statistically (p>0.05) ,otherwise PPC final test scores in experimental group (24.62 ± 1.89) and control group (22.4 ± 2.2), had difference (p<0.05). According to the VAS pain assessment there was no difference between groups (p> 0.05). Conclusion :As a result pregnant women and and their partners should be informed about PPC and childbirth schools for a positive experience of pregnancy and birth experience also support their participation is recommended.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectDoğuma hazırlıken_US
dc.subjectgebeliken_US
dc.subjectdoğumen_US
dc.subjectegzersizen_US
dc.subjectantenatal eğitimen_US
dc.subjectBirth preparationen_US
dc.subjectpregnancyen_US
dc.subjectchildbirthen_US
dc.subjectexerciseen_US
dc.subjectantenatalen_US
dc.titleDoğuma Hazırlık Ve Destek Sınıflarının Doğuma Etkisinin İncelenmesien_US
dc.typeprojecten_US
dc.departmentFakülteler, Tıp Fakültesi, Cerrahi Tıp Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid147968en_US
dc.authorid149050en_US
dc.authorid184037en_US
dc.relation.publicationcategoryProjeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster