Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBilgiç, Şebnem
dc.date.accessioned2017-07-14T08:58:41Z
dc.date.available2017-07-14T08:58:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherNKUBAP.23.DS.16.066
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1933
dc.description.abstractBu çalışma hemşirelik öğrencilerinde mobil destekli eğitimin, temel hemşirelik beceri düzeyine etkisini değerlendirmek amacıyla gerçekleştirildi. Yarı deneysel tipteki çalışma 7-28 Haziran 2016 tarihleri arasında Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü birinci sınıfta öğrenim gören ve çalışmaya katılma kriterlerini karşılayan 62 öğrenci ile gerçekleştirildi. Veriler Öğrenci Bilgi Formu, BİG 16 Öğrenme Biçemleri Envanteri, Subcutan (SC) Enjeksiyon Becerisi Değerlendirme Formu, Öz Etkililik-Yeterlilik Ölçeği ve Eğitimin Etkinliğini Değerlendirme Anketi kullanılarak toplandı. Tüm öğrencilere Subcutan (SC) enjeksiyon uygulaması anlatıldı ve yazılı ders materyali verildi ve beceri laboratuvarında ön testler uygulandı. Daha sonra deney grubundaki öğrencilerin mobil telefonlarına SC enjeksiyon uygulamasını içeren video yüklenerek en az 3 kere izlemeleri istendi. Kontrol grubuna herhangi bir uygulama yapılmadı. 15 gün sonra son testler yapıldı. Veriler tanımlayıcı (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, minimummaksimum) ve karşılaştırmalı (Ki-Kare Testi, Mann Whitney U Testi, Wilcoxon Testi) istatistiksel araştırma yöntemleri kullanılarak analiz edildi. Öğrencilerin yaş ortalaması 19,04±1,16 (18-24) yıl idi. Öğrencilerin %90,3’ü internete en çok cep telefonundan bağlandığını, günlük internete bağlanma sürelerinin bilgisayarla ortalama 1,19±1,33 (0-5) saat, cep telefonu ile ise 5,45±3,80 (0-15) saat idi. Gruplar arasında sosyo-demografik ve internet kullanma özellikleri açısından, istatistiksel olarak anlamlı farklılık yoktu (p>0.05) Öğrencilerin %66.1’inin öğrenme stillerinden görsel stil ile öğrendiği, öz etkililikyeterlilik toplam puan ortalamasının ise 89,32±10,07 (62-110) olduğu saptandı. Deney grubu öğrencilerin hazırlanan videoyu izleme sayısının ortalama 3,87±1,82 olduğu belirlendi. Öğrencilerin SC enjeksiyon becerisine ilişkin puan ortalamaları karşılaştırıldığında deney grubu öğrencilerin beceri puanlarının kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu ve aradaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu belirlendi (p<0.05). Sonuç olarak mobil öğrenmenin beceri kazandırmada etkili bir girişim olduğu ve öğrenmeyi kolaylaştırdığı tespit edildi. Araştırmanın hemşire eğitimciler tarafından farklı hemşirelik uygulamalarında da kullanılması önerildi.en_US
dc.description.abstractThis study was conducted to evaluate the impact of basic nursing skills level of mobile-assisted learning in nursing students. Semi-experimental study was carried out on June 7-28, 2016 Namik Kemal University School of Nursing Department with 62 students who studying in the first class and meets the criteria for participation in the study. Data were collected with Student Information Form, BİG 16 Learning Modality Inventory, SC İnjection Skills Assessment Form, The Self-Effıcacy Scale, and Survey to Evaluate the Effectiveness of The Training. All students subcutaneous (SC) injection applicationwas described and were given written course material and were administered preliminary testing in laboratory skills. Then the students in the experimental group uploaded videos with the SC injection applications to mobile phones and was asked at least 3 times follow. The control group had no application. 15 days after final tests were performed. Data were analysed through descriptive (number, percent, mean, standard deviation, min-max) and comparative (Chi-Square Test, Mann Whitney U Test, Wilcoxon Test) statistical analysis methods. The average age of students 19.04 ± 1.16 (18-24) years. 90.3% of students from most cell phones that connect to the Internet, and The average daily time connecting to the Internet via computer 1.19 ± 1.33 (0-5) hours, while the mobile phone 5.45 ± 3.80 (0-15) hours.There were not statistically differencies among groups with age and in terms of internet usage characteristics. 66.1% of the students had learned the visual style of learning styles, and the self-efficacy total average score of 89.32 ± 10.07 (62-110) was detected. The experimental group of students was determined that the number of viewing prepared video 3.87 ± 1.82. Students compared the mean scores for SC injection skills were determined to be the experimental group of students score higher on the ability of the control group and the difference was statistically significant (p <0.05). As a result, mobile learning was be effective in an attempt to teach skills and was found facilitate learning. The research was recommended for use by nurse educators for teaching the other nursing interventions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjecthemşireen_US
dc.subjectöğrencien_US
dc.subjectmobil öğrenmeen_US
dc.subjectbeceri kazanmaen_US
dc.subjecthemşirelik eğitimien_US
dc.subjectnurseen_US
dc.subjectstudentsen_US
dc.subjectmobile learningen_US
dc.subjectgain skillsen_US
dc.subjectnursing educationen_US
dc.titleHemşirelik Becerilerinin Kazandırılmasında Mobil Öğrenmenin Etkisien_US
dc.typeprojecten_US
dc.departmentYüksekokullar, Sağlık Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid57390en_US
dc.relation.publicationcategoryProjeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster