Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTorun, Ehlinaz
dc.contributor.authorAkpınar, Onur
dc.date.accessioned2017-07-12T06:25:08Z
dc.date.available2017-07-12T06:25:08Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1894
dc.description.abstractGünümüzde yoğun rekabet ortamında başarılı olmak isteyen işletmelerin, tüketicilerin davranışlarını etkilemesi büyük önem taşımaktadır. İşletmelerin tüketici davranışlarını etkileyebilmesi ve yoğun rekabetle başa çıkabilmesi için tüketicinin kültürel, sosyal, psikolojik ve kişisel durumlarını göz önünde bulundurması kaçınılmaz olmuştur. İşletmelerin temel amacı kar elde etmektir. Bu durumun devamlılığını sağlayabilmek, tüketicinin satın alma davranışında bulunmasını ve kendi müşterisi olmasını sağlayabilmek için tüketicinin davranışlarını iyi tanıması gerekmektedir. Bu çalışmada, tüketicilerin satın alma eğilimlerini belirlemeye yönelik tüketicilerin demografik özellikleri (yaş, cinsiyet, medeni durumu, eğitim düzeyi, gelir düzeyi) üzerinde durulmuştur. Bu çalışma, Kocaeli İli İzmit ilçesindeki tüketicilerin satın alma eğilimleri üzerinde demografik faktörlerin etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Tesadüfi örnekleme yöntemiyle 250 kişi ile yapılan yüz yüze anket çalışmasından elde edilen veriler istatistik programlarından SPSS ile analiz edilmiştir. Burada ortalama ve yüzde hesapları gibi temel istatistik tekniklerin yanı sıra %95 güven aralığında khiYkare testi uygulanarak sonuçlar yorumlanmıştır. Yapılan araştırma göstermiştir ki, tüketicilerin büyük çoğunluğunu (%42'si 15-25 ve %19'u 26-35 yaş aralığındaki) genç yapıdan oluştuğu görülmektedir. Tüketicilerin alışverişlerinde temel ihtiyaçlar belirleyici konumda olup tüketici gelirinde en yüksek payı gıda ve giyim ürünlerinin aldığı ve bu nedenle tüketicilerin gelir düzeyleri, yaş, cinsiyet ve harcama alışkanlıklarının işletmelertarafından dikkate alınması gerektiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn today's competitive environment, firms are of great importance to influence consumer behavior. In order to influence consumer behavior and to cope with intense competition, firms have to consider the consumers' cultural, social, psychological and personal circumstances inevitably. The main aim of firms is to earn profit. To ensure the continuity of profitability and to increase the number of customers, consumer behavior must be wellYdefined. In this study, in order to determine buying trends of consumers' demographic characteristics (age, sex, marital status, education level, income level) were investigated. This study was conducted to determine the effect of demographic parameters on consumer buying trends in İzmit town of Kocaeli. The data obtained from face to face interviews with 250 people chosen by random sampling method were analyzed by SPSS statistics program. In interpreting the data obtained, chi-square test was used at 95% confidence interval in addition to the basic! statistical techniques such as average and percentage calculations. This study showed that most of the consumers are young (42 % of consumers are at 15-25 and 19% of them are at 26-35 years of age). It was determined that basic! needs are determinative in consumers shopping, highest share is for food and clothing products, and the income level, age, gender and habits of consumers should be taken into account by the companies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Ziraat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectTüketici Satın Alama Davranışıen_US
dc.subjectDemografik Özellikleren_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectConsumer Buying Behaviorsen_US
dc.subjectDemographic Characteristicsen_US
dc.titleTüketicilerin Satın Alma Eğilimlerini Belirlem ede Demografik Faktörlerin Etkisine Yönelik Bir Araştırma: İzmit Örneğien_US
dc.title.alternativeA Research On The Effects Of Demographic Factors In Determining Consumer BuyingTrends: Izmit Sampleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid38054en_US
dc.authorid152872en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster