Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Seda
dc.contributor.authorAydın, Kenan
dc.contributor.authorUstaahmetoğlu, Erol
dc.date.accessioned2017-06-30T11:28:35Z
dc.date.available2017-06-30T11:28:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1735
dc.description.abstractThe market of women apparel is in a quite growing trend todays. So this big market has a great competition and businesses try to catch customer and get customer loyalty. But businesses should know how women make buying decision for fashion apparel products and what kinds of specific characteristics defines women in fashion apparel market. In this concept, consumer decision-making style inventory(CSI) of Kendall and Splores(1986) has been an useful tool for both businesses and academics to understand consumer’s buying behavior and so determining specific sub-markets in related markets or sectors. With this study, it was purposed to determine women’s decision-making styles in apparel products and get a significant sub-segments for apparel market. A survey method was used and this survey included the scale of Consumer Style Inventory(CSI) with 40-items were adapted for apparel products. Then this survey was implemented to females that visiting a big shopping mall that called as Outlet Center which was thought as one of biggest shopping areas in Kocaeli,Turkey. From distributed 500 survey forms, 390 of them was collected as suitable for analyses. Results of analyses showed that females could be segmented through consumer decision-making styles as perfect-brand lovers, hedonist-fashion keepers, confused-impulsive buyers and price keepers in female apparel market.en_US
dc.description.abstractKadın giyim pazarı son zamanlarda güçlü bir büyüme trendi içerisindedir.Dolayısıyla bu büyük pazardaki rekabet de yoğun yaşanmakla beraber, işletmeler için müşteri kazanma ve müşteri bağlılığı elde etme gibi konular hayati önme sahiptir. Bu bağlamda, Kendall ve Splores(1986) tarafından geliştirilen tüketici satın alma tarzı envanteri (CSI), hem akademisyenler için ham de işletmeciler için tüketici davranışlarını anlamada ve tüketiciler için belirli özel alt gruplar oluşturmada çok faydalı bir olarak kullanılmaktadır.Bu çalışmada da kadın giyim pazarında tüketici satın alma tarzlarına göre alternatif alt grupların belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada anket yöntemi kullanılmış olup, anket içerisinde kadın giyim pazarına uyarlanmış 40 maddelik- Tüketici Stilleri Envanteri (CSI) yer almaktadır.Hazırlanan anketler, Kocaeli' deki Oulet Center adlı alışveriş merkezini ziyaret eden kadınlara uygulanmıştır.Dağıtılan 500 anket formundan analize uygun görülen 390 anket formu toplanmıştır. Analiz sonuçları, kadın giyim pazarının tüketici satın alma tarzları yardımıyla "mükemmel - marka sevenler, hedonist-moda takipçileri, kafası karışık- dürtüsel alıcılar ve fiyat odaklılar" şeklinde alternatif alt pazarlara bölümlendirileceğini göstermiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi,İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectConsumer Decision-Making Stylesen_US
dc.subjectFemale Apparel Marketen_US
dc.subjectMarket Segmentationen_US
dc.subjectapparel marketen_US
dc.subjectclusteringen_US
dc.subjectTüketici satın alma tarzlarıen_US
dc.subjectkadın giyim pazarıen_US
dc.subjectpazar bölümlendirmeen_US
dc.subjectgiyim pazarıen_US
dc.subjectkümelemeen_US
dc.titleSEGMENTATION OF FEMALE APPAREL MARKET THROUGH CONSUMER DECISION-MAKING STYLESen_US
dc.title.alternativeKADIN GİYİM PAZARININ TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA TARZLARINA GÖRE BÖLÜMLENDİRİLMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBalkan Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid20972en_US
dc.authorid11743en_US
dc.authorid32802en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage130en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster