Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGolban, Petru
dc.contributor.authorÖztürk, Göksel
dc.contributor.authorÖztürk, Meral
dc.date.accessioned2016-09-08T07:08:17Z
dc.date.available2016-09-08T07:08:17Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.otherNKUBAP.00.10.AR.14.08
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/16
dc.description.abstractOkul öncesi eğitimde gerek öğrenme ortamı, materyalleri gerekse de öğretmenin rolü gibi birçok konuda farklılıkları barındıran ve Türkiye’de bu farklılıktan dolayı geleneksel yöntemlerle karşılaştırma konusu olan Montessori yaklaşımı dikkat çeken güncel bir okul öncesi yaklaşımıdır. Okul öncesi Montessori uygulamalarında, gelişim bir bütün olarak görülmekte ve bu doğrultu da bedensel gelişimin yanı sıra, çocuğun zihinsel, sosyal ve duygusal gelişimini birbiriyle ilişkili olarak desteklenmektedir. Etkinlikler temel olarak çocukların hareket, duyu ve ana dili gelişimini destekleyecek şekilde çevre, çocuk ve rehber olarak öğretmen unsurları etrafında yapılandırılır. Her çocuk bir birey olarak kabul edilir ve öğrenmede zorlamaya yer yoktur. Bunun yanı sıra, çocuğun içsel motivasyon doğrultusunda hareket etmesi amacıyla, uygulamalarda ödül ve cezaya da yer verilmez. Okul öncesi eğitim uygulamalarında bireysel öğrenmeyi, kendi hızında öğrenmeyi rol-model olan bir öğretmen eşliğinde bir araya getiren yaklaşım öğrenci edinimlerini olumlu yönde etkilediği bilinmektedir. Özelikle dil çalışma alanı uygulamaları, çocukların zengin kavram bilgisi ile kendilerini rahatlıkla ifade edebilmelerini sağlamakta bunun yanı sıra, ilköğretim döneminde akademik başarılarına katkı sağlamaktadır. Montessori yaklaşımının çocukların anadil gelişimlerini olumlu yönde etkilemesi, yabancı dil öğretiminde olumlu yönde bir destek sağlayacağı öngörülmektedir. Bunun yanı sıra etkileşimin öğrenme aracı olduğu Montessori sınıflarında yabancı dil öğretimi çocukların sosyal becerilerine de olumlu katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu sebeplerden dolayı Montessori sınıf uygulamaları içerisine entegre edilen yabancı dil öğretiminin çocukların dil becerilerini içine alan bilişsel gelişimlerini, duygusal ve sosyal gelişimleri üzerinde etkisinin olup olmayacağı araştırılması gereği ortaya çıkmıştır. Bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul öncesien_US
dc.subjectMontessorien_US
dc.subjectçocuklara yabancı dil öğretimien_US
dc.titleOkul Öncesi Dönemde Montessori Eğitim Alan Çocuklara Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimien_US
dc.typeprojecten_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.authoridTR118369en_US
dc.authoridTR36616en_US
dc.authoridTR110156en_US
dc.relation.publicationcategoryProjeen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster