Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYücel, Mukadder Seyhan
dc.contributor.authorGöçerler, Harun
dc.contributor.authorDemir, Meryem
dc.date.accessioned2017-06-08T06:43:32Z
dc.date.available2017-06-08T06:43:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1426
dc.description.abstractNasıl ki kültür bilgisi dil öğrenmenin bir parçası ise, günümüz sınıflarında teknolojinin kullanımı da hızla yabancı dil derslerinin vazgeçilmez bir parçası haline gelmektedir. Bu ifadeden yola çıkarak bu çalışma derslerde destek materyal olarak kullanılan akıllı tahtaların hazırlık sınıflarında kültürlerarası öğrenme süreçlerine ilişkin etkilerini ortaya koymak amacı ile yapılmıştır. Bu bağlamda, hem ders veren öğretim elemanlarının kültürlerarası öğrenmeye yönelik görüşlerini tespit etmek, hem de kullanılan öğretim materyalinin ve akıllı tahtanın kültürlerarası öğrenme etkinliklerindeki etkisini saptamak amacıyla açık uçlu sorular kullanılmıştır. Araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemi seçilmiş ve anket soruları hazırlık sınıflarında ders veren öğretim elemanlarına yöneltilmiştir. Anket sürecinde toplanan ses kayıtlarının dökümleri içerik olarak konuya uyan başlıklar altında sınıflandırılmış ve bağlama cevap veren, konuya ilişkin en açık cevapları içeren bazı ana temalar belirlenmiştir. Değerlendirme sonucunda temel olarak yabancı dil öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğretim elemanları açısından kültürlerarası konuların aktarımında motive edici ve hızlı bir yardımcı olarak görüldüğü tespit edilmiştir. Ayrıca bu tarz destek materyallerinin kullanımının yaygınlaşmasının teşvik edilmesi öğretim elemanlarınca önerilmektedir. Fakat tüm bu sonuçlara rağmen, yine de ders esnasında akıllı tahta kullanımının etkili bir şekilde yapılıp yapılmadığı konusunda öğretim elemanlarının çekinceleri dile getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractJust as cultural knowledge is a part of language learning, so has the use of technology rapidly become an indispensable part of foreign language teaching in today’s lessons. Respectively, this study aims to reveal the impact of the use of Smart Boards as a supplementary material on the intercultural learning process in preparatory classes. Therefore, firstly with the aim of bringing out teachers’ attitudes towards intercultural learning and secondly, revealing the influence of the use of teaching materials and Smart Boards on intercultural learning activities, open ended questions were used. As a research method a qualitative process was implemented and the survey questions were used to interview the teachers teaching preparatory classes. In the survey process, the gathered transcripts of the recorded interviews were contentedly organized under headings related to the topic and some main themes that include the most precise answers were determined. After the evaluation process, teachers’ statements revealed that in foreign language teaching the use of Smart Boards is motivating in terms of teaching intercultural knowledge and that it is a fast facilitator. Additionally, the teachers suggested that the use of such kind of supplementary materials should be encouraged to become more prevalent. Despite all of the results, the teachers expressed their reservations about whether the Smart Boards are used in an effective way or not in the lessons.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültürlerarası Öğrenmeen_US
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatında Yabancı Dil Olarak Almancaen_US
dc.subjectAkıllı Tahta ve Dilen_US
dc.subjectÖğretim Materyalien_US
dc.subjectDil Öğrenimi ve Kültüren_US
dc.subjectIntercultural Learningen_US
dc.subjectGerman as a Foreign Language in German Philologyen_US
dc.subjectSmart Board and Languageen_US
dc.subjectTeaching Materialen_US
dc.subjectLanguage Teaching and Cultureen_US
dc.titleINTERKULTURELLES LERNEN DURCH DEN WHITEBOARDEINSATZ ALS ZUSATZMATERIALen_US
dc.title.alternativeINTERCULTURAL LEARNING BY USING WHITE BOARD AS AN ADDITIONAL MATERIALen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Alman Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.authorid38810en_US
dc.authorid52675en_US
dc.authorid207973en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.startpage229en_US
dc.identifier.endpage242en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster