Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGenç, Hanife Nâlân
dc.contributor.authorGüveli, Songül Erdoğan
dc.date.accessioned2017-06-05T13:54:20Z
dc.date.available2017-06-05T13:54:20Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1333
dc.description.abstractDil düzeyi alıcıya kendimizi ifade etme biçimidir. Teklifsiz, günlük ve üst düzey dil kullanımı olmak üzere başlıca üç temel ulamdan oluşur. Söz dağarcığı, yazım, dilbilgisi, deyimler, sözdizimi hatta fiil çekimi dil düzeylerine bağlı olarak değişim gösterir. Çalışmamızda, dil düzeylerini, içeriklerindeki katı teatral kurallara uymanın uzun bir süre geçerli olduğu klasik iki tür olan komedi ve trajedide inceledik. Söz konusu yapıtlar gözlemlerimizi güçlendirmişlerdir. Komedi türünde Molière’in biri sadakatsiz bir kişiliği konu alan Dom Juan, diğeri kızların eğitimi üzerine yazılmış olan Les Femmes Savantes isimli iki tiyatro oyunu üzerinde durduk. Klasik trajedi türünde ise tercihimiz Corneille’in Le Cid’i ile Racine’in Phèdre’i yönünde olmuştur. Çalışmamızda komedide dil düzeylerini incelemeden önce tiyatroda oldukça baskın bir niteliğe sahip olan dil düzeyleri ve dolaylı olarak da sahnede kullanımları üzerinde duracağız. Araştırmamızı klasik trajedide kullanılan dil ile tamamlayacağız. Bu yolla yabancı dil olarak Fransızcanın öğretiminde dil kazanımının farklı dil düzeylerinde nasıl gerçekleştirilebileceğine ilişkin kimi öneri ve yaklaşımlarda da bulunabilme olanağına sahip olacağız. Böyle bir yaklaşım yalnızca dört temel dil becerisinin öğretiminde değil, aynı zamanda söz dağarcığı, dilbilgisi, ses bilgisi öğretiminde de etkin olacaktır. Öğrenen, sözdizimsel ve dilbilgisel yetilerini geliştirmekle kalmayıp çoğunlukla güçlük yaşanan pragmatik ve anlambilimsel düzlemde de gelişim kaydedebilecektir.en_US
dc.description.abstractLanguage level is a way of expressing ourselves to the receiver. It consists of mainly three categories as colloquial, standard and formal language usage. Vocabulary, spelling, grammar, idioms, syntax even verb conjugations vary depending on the level. In our study we have examined comedy and tragedy, two classical genres known by their strict rules to which the playwrights obeyed for a long time. These works have strengthened our observations. In this essay we approach the two comedies written by Molière: Dom Juan about an unfaithful personality and Les Femmes Savantes written about girls' education. In classical tragedy genre, our preferences are Corneille’s Le Cid and Racine's Phèdre. In our study before examining language levels in comedy genre, we primarily concentrate on language level which has a quite dominant nature in theatre genre and indirectly its usage on the stage. We complete our research with the language used in classical tragedy. Our object is to understand if it is possible to use these comedies and tragedies in order to teach different language levels. In this way, we will have the opportunity to suggest some ideas on how language acquisition will be realised at different language levels in FFL (French as a Foreign Language)situations. Such an approach will be effective in the teaching of four main language skills, as well as vocabulary, grammar and pronunciation. The learner will thus develop not only his syntactic and grammatical competences, but also the pragmatic and semantic ones, which are more difficult to improve.en_US
dc.language.isofraen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFransızca Öğretimien_US
dc.subjectDil Düzeyien_US
dc.subjectTeklifsizen_US
dc.subjectGünlük ve Üst Düzey Dil Kullanımıen_US
dc.subjectKökleşik Tiyatroen_US
dc.subjectKomedien_US
dc.subjectTrajedien_US
dc.subjectTeaching Frenchen_US
dc.subjectLanguage Registeren_US
dc.subjectColloquialen_US
dc.subjectStandard and Formal Language Useen_US
dc.subjectClassical Genresen_US
dc.subjectComedyen_US
dc.subjectTragedyen_US
dc.titleEXEMPLES DE REGISTRES DE LANGUE DANS LA COMÉDIE ET LA TRAGÉDIE ET LEUR INTRODUCTION EN CLASSE DE FLEen_US
dc.title.alternativeEXAMPLES OF LANGUAGE REGISTERS IN COMEDY AND TRAGEDY AND THEIR USE IN FLE CLASSESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentTekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Dergilerien_US
dc.authorid25050en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage129en_US
dc.identifier.endpage140en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster