Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım Özmutlu, Saniye
dc.date.accessioned2023-05-06T17:23:44Z
dc.date.available2023-05-06T17:23:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2149-3871
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30783/nevsosbilen.871004
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1141431
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/12278
dc.description.abstractBu çalışma, Türk lojistik sektöründe uluslararası faaliyet gösteren firmaların, pazar yöneliminin ve stratejik seçimlerinin ihracat performansına olan etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada, özellikle günümüz uluslararası firmaları için en gerekli olan pazar yönelimin, ihracat performansı üzerindeki etkisi özelinde stratejik seçimin aracı (mediator) rolünün varlığı ile değişkenler arası etkileşimin nasıl olduğu araştırılmıştır. Araştırmanın evreni, Türk lojistik sektöründe faaliyet gösteren Yabancı ve Türk menşeli Uluslararası Lojistik ve Hizmet Üretenler Derneği’ne kayıtlı 460 firma olarak belirlenmiştir. Araştırmanın örneklemi, tesadüf örnekleme yöntemi uygulanarak araştırmaya katılmayı kabul eden 256 firma ve her bir firmadan bir üst düzey yönetici seçilerek belirlenmiştir. Amaçlanan çalışma için bir araştırma modeli oluşturularak, bu modele bağlı hipotezler geliştirilmiştir. Araştırma için oluşturulan anket formları tüm yöneticiler ile yüz yüze görüşme yöntemi ile dağıtılmış ve uygulanan anket verileri bu şekilde toplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinde Yapısal Eşitlik Modellemesi yöntemi kullanılarak analizler yapılmıştır. Pazar yönelimi-ihracat performansı arasındaki ilişkilerin analizinde, stratejik seçimin dolaylı etkide bulunarak tam aracı ilişkisi gösterdiği belirlenmiştir. Sonuçta, Türk lojistik sektöründeki uluslararası firmaların stratejik seçimlerinin ne kadar önemli olduğu ve ihracat performansının artırılmasında çok önemli bir tamamlayıcı olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.30783/nevsosbilen.871004
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titlePAZAR YÖNELİMLİ FİRMALARIN İHRACAT PERFORMANSINDA STRATEJİK SEÇİMLERİN ARACI ROLÜ: ULUSLARARASI LOJİSTİK FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, Ulaştırma Hizmetleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2063en_US
dc.identifier.endpage2079en_US
dc.institutionauthorYıldırım Özmutlu, Saniye
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1141431en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster