Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇayak, Semih
dc.contributor.authorErol, İsmail
dc.date.accessioned2023-05-06T17:23:44Z
dc.date.available2023-05-06T17:23:44Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29299/kefad.1035762
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1121359
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/12272
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin değişime hazır olma düzeyleri ile okullarının yenilikçilik düzeylerine ilişkin algıları arasındaki ilişki incelemektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul iline bağlı iki ilçede görev yapmakta olan 591 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada “Öğretmenlerin Değişime Hazır Olma Ölçeği” ve “Yenilikçi Okul Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimleyici istatistikler, korelasyon ve aşamalı regresyon analizi kullanılmıştır. Bulgulara göre öğretmenlerin değişime hazır olma düzeylerinin ve öğretmenlerin okullarının yenilikçilik düzeylerine ilişkin algılarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Yapılan korelasyon analizi sonucunda iki değişken arasında pozitif yönlü, yüksek düzeyde ve anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Aşamalı regresyon analizleri sonucunda değişime hazır olma ölçeğinin niyet bakımından hazır olma, bilişsel hazır olma ve duygusal hazır olma alt boyutlarına ait puanların tümünün yenilikçi okul ölçeği puanının anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgular ilgili literatür ışığında tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.29299/kefad.1035762
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğişime hazır olmaen_US
dc.subjectÖrgütsel değişimen_US
dc.subjectYenilikçi okulen_US
dc.titleÖğretmenlerin Değişime Hazır Olma Düzeyleri ile Okulların Yenilikçilik Düzeyleri Arasındaki İlişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1529en_US
dc.identifier.endpage1558en_US
dc.institutionauthorErol, İsmail
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1121359en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster