dc.contributor.author | Geren, Serap Yıldırım | |
dc.date.accessioned | 2023-05-06T17:23:43Z | |
dc.date.available | 2023-05-06T17:23:43Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 1308-4445 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.12981/mahder.872226 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1136101 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.11776/12270 | |
dc.description.abstract | Yaratıcılık ile ilgili en bilinen ve kısa tanım “yeni ve kullanışlı fikirlerin üretilmesi” şeklindedir. Yetenek kavramı ise, akademik veya sanatsal alanlardaki özel kabiliyetleri ifade etmektedir. Yaratıcılık asırlar boyunca doğaüstü insanlara özgü bir özellik olarak kabul görmüştür. Ancak günümüzde sanatın öncelikle yetenekle ve sonrasında muhakkak eğitimle ilgilidir. Bu açıdan bakıldığında ise yaratıcılık kavramının sanatsal yetenekle ilişkisi son derece açıktır. Pek çok iç ve dış faktörün yaratıcılığı etkilediği söylenebilir. Ancak yapılan çalışmalara bakıldığında bilişsel yeteneğin sanatsal yaratıcılık üzerindeki etkisinin araştırılmadığı görülmektedir. Bu nedenle literatürdeki bu boşluğu doldurması umulan bu çalışmada bilişsel yetenek ve sanatsal yaratıcılık arasındaki ilişki irdelenmiştir. Deney tasarımı her iki yetenek ve genel yaratıcılık düzeyinin tespit edilmesine yönelik olarak hazırlanmıştır. Sonuçlara bakıldığında bilişsel ve sanatsal yetenek arasındaki negatif korelasyon en çok göze çarpan sonuç olmuştur. Bu sonuca göre sanatsal yeteneği yüksek kişilerde bilişsel beceriler nispeten zayıf olduğu, sanatsal yeteneği düşük kişilerde ise bilişsel yeteneğin daha yüksek olduğu söylenebilecektir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.identifier.doi | 10.12981/mahder.872226 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yaratıcılık | en_US |
dc.subject | Biliş | en_US |
dc.subject | Bilişsel Yetenek | en_US |
dc.subject | Sanatsal Yetenek | en_US |
dc.subject | Sanat Eğitimi | en_US |
dc.title | BİLİŞSEL VE SANATSAL YETENEKLER ARASINDAKİ NEGATİF KORELASYON TESPİTİ | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Motif Akademi Halkbilimi Dergisi | en_US |
dc.department | Meslek Yüksekokulları, Çorlu Meslek Yüksekokulu, Tekstil, Giyim, Ayakkabı ve Deri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 36 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1438 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1447 | en_US |
dc.institutionauthor | Geren, Serap Yıldırım | |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1136101 | en_US |