Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçün, Nihan Tomris
dc.contributor.authorGüngör, Sezen
dc.contributor.authorErol, Kader Kızıl
dc.date.accessioned2023-05-06T17:23:43Z
dc.date.available2023-05-06T17:23:43Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn1308-4445
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12981/mahder.1136581
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1136025
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/12264
dc.description.abstractTelekomünikasyon firmalarının, artan teknolojik gelişmeler ışığında çeşitlendirdikleri hizmetler, nihayet iş hayatına da yansımıştır. Microsoft için yapılan bir araştırmada teknolojiyi etkin kullanan KOBİ’lerin (küçük ve orta ölçekli işletme) satış oranlarının, yeni teknolojiyi benimsemeyen şirketlere nazaran %15 daha hızlı arttığı şeklindeki bulgu, teknolojik çözüm desteklerinin önemini vurgulamaktadır. Dolayısıyla, günümüzde pek çok operatör tarafından hem KOBİ düzeyindeki firmalara hem de büyük ölçekli firmalara teknolojik çözümler sunulmaktadır. Bu çalışmada, Turkcell tarafından şirketlere sunulan teknolojik çözümleri pazarlamak için hazırlanmış reklamlarının içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın amacı, yapılan içerik analizinde ortaya çıkan çerçeveleme eğilimini belirlemektir. Bu amaçla, Turkcell tarafından gösterime konulan reklamların metinleri incelenmiş ve metinlerde yer alan olumlu-olumsuz çerçeveler saptanmıştır. İlgili analiz harekete geçirici cümleler ve hikayeleştirme tekniği kullanılan reklamlar ekseninde incelenmiş olup markanın genel iletişim stratejisi bağlamında tartışılmıştır. Elde edilen sonuçlar markanın, hedef kitleye göre özelleştirilen bir iletişim tasarımı gerçekleştirdiğini ve bu kapsamda konumlandırma faaliyetlerini yürüttüğünü ortaya koymaktadır. Markanın yıllar içinde rekabet gücünü temellendirdiği değerler kendi içinde önemli bir uyum ve tutarlılığa sahip bulunmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.12981/mahder.1136581
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlama İletişimien_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectÇerçeveleme Etkisien_US
dc.subjectİçerik Analizien_US
dc.subjectKOBİen_US
dc.titleTELEKOMÜNİKASYON ŞİRKETLERİ TARAFINDAN İŞ HAYATINA YÖNELİK HAZIRLANMIŞ REKLAM KAMPANYALARINDAKİ ÇERÇEVELEME ETKİSİNİN İNCELENMESİ: İŞ-TURKCELL ÖRNEĞİen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMotif Akademi Halkbilimi Dergisien_US
dc.departmentMeslek Yüksekokulları, Çorlu Meslek Yüksekokulu, Elektronik ve Otomasyon Bölümüen_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue39en_US
dc.identifier.startpage1072en_US
dc.identifier.endpage1093en_US
dc.institutionauthorErol, Kader Kızıl
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1136025en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster