Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGÜREL, Kübra EĞE
dc.date.accessioned2017-05-25T06:16:51Z
dc.date.available2017-05-25T06:16:51Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/1221
dc.description.abstractÇalışan kent insanın gün içinde faydalanabileceği açık ve yeşil alanlar kısıtlıdır. Buna karşılık, cadde, bulvar ve refüjler kent insanının, günlük kent yaşamı içinde, araçla veya yaya olarak kullandığı veya yararlanabileceği en önemli açık ve yeşil alanlardır. Bu tür alanlarda, yapılan ağaçlandırma düzenlemeleri diğer bitkilendirme düzenlemelerinden daha etkili, kalıcı, baskın, estetik ve işlevsel bir karakter taşımaktadır. Bu çalışmada da kent içi yol ağaçlandırmalarının işlevleri ve katkıları incelenmiş uygun ve doğru yol ağaçlandırma çalışmaları hakkında bilgiler verilmiştir. Keşan kent merkezinde bulunan 63 caddenin yol ağaçlandırmaları yerinde incelenmiş, ağaçların fonksiyonel ve estetik işlevlerini yerine getirip getirmediği, ağaçlandırmaların yeterli olup olmadığı tablo oluşturularak puanlama sistemi ile ortaya konmuştur. Caddelerde bulunan ağaç türleri ve sayıları tespit edilmiştir. 33 puan üzerinden değerlendirilen tabloda 63 caddeden sadece 14 tanesinin 25 puan ve üzerinde olduğu, 21 caddenin ise 0 puan aldığı belirtilmiştir. Keşan' da kent içi yol ağaçlandırma çalışmalarının yetersiz olduğu ortaya konmuştur.en_US
dc.description.abstractOpen green areas are restricted for the working people in a city in a day. On the contrary to this, streets, roads, avenues, and refuges are the most important open green areas that can be used by the city people as drivers or as pedestrians in a day. Forestation in such areas is more effective, more long lasting, more dominant, more aesthetical and more functional than other planting arrangements. In this study, the functions and the contributions of roadside forestation and information on appropriate roadside forestation methods is provided. Road forestation, on sixty three streets in the center of Kesan, was analyzed, it is proved by creating a point scroring system, as if trees fulfill the functional-esthetic functions and sufficiency of forestation. The number and type of trees on the streets were detected. The chart was evaluated on the scale of thirty three points ans it is stated that fourteen of the sixty three streets had twenty five points and over, twenty one streets had zero point because of not having any forestation works. It is revealed that the road forestation of Kesan is insufficient.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNamık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectyol ağaçlandırmalarıen_US
dc.subjectağaçlandırmanın işlevlerien_US
dc.subjectKeşanen_US
dc.subjectroadside forestationen_US
dc.subjectfunctions of forestationen_US
dc.titleKent içi yol ağaçlandırma çalışmaları üzerine bir araştırma: Edirne Keşan örneğien_US
dc.title.alternativeA research on urban roads forestation efforts in Kesan, Edirneen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Peyzaj Mimarlığı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster