Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüzel, Eda Çelik
dc.contributor.authorDursun, Büşra
dc.date.accessioned2023-04-27T20:41:18Z
dc.date.available2023-04-27T20:41:18Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RsTBl6RWK25OBMIKtIgYYaiRJacnj5q6_g-kjUnjqmgq-gEHQBzgRCax4H9lHuuN
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11715
dc.description.abstractÇin'de 2019 yılında başlayarak hızlı bir şekilde yayılanCOVID-19 hastalığı, 12 Mart 2020'de pandemi olarak nitelendirilmiştir.Bu süreçte virüsün yayılımını önlemek amacıyla YÖK okulların bir süreliğine kapatılarak eğitim-öğretimin uzaktan eğitimle yapılması yönünde karar almuştır. Dünya tarihinde pandemiler, kişileri yalnızca fiziksel sağlıkları yönünden tehlikeye atmakla kalmayıp aynı zamanda ruhsal sağlıklarını da ciddi düzeyde etkilemişlerdir. Bu dönemde hem salgının sağlık konusunda yaşattığı endişeler hem de okulların kapanmasıyla akademik gelecekleri için hissettikleri kaygılar nedeniyle öğrenciler, pandemi döneminde ne çok etkilenen gruplardan biri olmuşlardır. Çalışmamız 2021-2022 eğitim ve öğretim yılında Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi 4. Sınıf, 5. Sınıf ve 6. Sınıfta eğitim alan 321 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Çalışmamızın amacı, Covid-19 pandemisinin öğrencilerin eğitimine etkisi, bu yeni eğitim yapısıyla ilgili memnuniyet durumları ve depresyon düzeylerinin değerlendirilmesidir. Öğrencilere sosyodemografik özellikler, Uzaktan Eğitime Bakış Açısı Ölçeği(UEBA) ve Birinci Basamak İçin Beck Depresyon Tarama Ölçeği(BDÖ-BB)'nden oluşan bir anket uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS.23 programı ile ShapiroWilk's testi, Levene's Testi, bağımsız T testi, Mann Whitney-U testi, Kruskal Wallis-H Testi,ANOVA, Sperman'srho korelasyon testi kullanılarak yapılmıştır. Katılımcı öğrencilerin 85'i (%26,5) 4.sınıf, 157'si (%48,9) 5.sınıf ve 79'u (%24,6) 6.sınıf tıp öğrencileriydi ve 149'u (%46,4) erkek, 172'si (%53,6) kadındı. En küçük katılımcı 21, en büyüğü ise 28 yaşında olup, ortalama yaşları 23,16±1,33'tü. Öğrencilerin tekrar seçme şansları olsa 119'u (%37,1) tekrar tıp fakültesini seçeceğini, 102'si (%31,8) seçmeyeceğini, 100'ü (%31,2) ise kararsız olduğunu belirtmişlerdir. Pandemi döneminde öğrencilerin 224'ü (%69,8) aile evinde, 133'ü (%41,4) öğrenci evinde, 16'sı (%5,0) ise yurtta ikamet etmişlerdir. Öğrencilerin 17'si (%5,3) sadece online eğitim sistemini, 127'si (%39,6) sadece yüz yüze eğitim sistemini, 177'si (%55,1) ise online ve yüz yüze eğitimin beraber olduğu sistemini tercih ettiğini belirtmişlerdir. UEBA ile BDÖ-BB arasında istatistiksel olarak anlamlı derecede bir ilişki olduğu saptanmıştır. Kadın öğrencilerin UEBA ortalaması 1,81±0,41, erkek öğrencilerin ortalaması 1,95±0,45 olarak görülmüştür.Tıp fakültesi 4 sınıf öğrencilerinin ortalama UEBA puanı 1,83±0,45, 5. sınıf öğrencilerinin 1,96±0,41, 6. sınıf öğrencilerinin ise 1,80 ± 0,45 olarak hesaplanmıştır.Covid 19'un öğrencilerin psikolojileri üzerindeki etkileri incelendiğinde, iyi yönde etkilenenlerin ortalama UEBA puanı 2,11±0,38, kötü yönde etkilenenlerin 1,80±0,45, etkilenmeyenlerin 2,15±0,35, kararsız olanların ise 1,89±0,35 olarak elde edilmiştir. Bugünden itibarensadece online eğitimle eğitim almayı tercih eden öğrencilerin ortalama UEBA puanı 2,23±0,60, yüz yüze eğitim sistemini tercih edenlerin ortalaması 1,64±0,39, online ve yüzyüze eğitim sistemini seçenlerin ortalaması 2,02±0,36 olarak hesaplanmıştır. 4.sınıf tıp öğrencilerinin ortalama BDÖ-BB puanı 6,44±4,27,5. sınıf öğrencilerinin 5,06±3,64, 6. sınıf öğrencilerinin ise 4,87±4,20 olduğu görülmüştür. Covid 19'dan iyi yönde etkilenenlerin ortalama BDÖ-BB puanı3,12±3,45, kötü yönde etkilenenlerin 6,25±4,13, etkilenmeyenlerin 4,21±3,48, kararsız olanların ise 3,88±3,01 olarak elde edilmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin uzaktan eğitime bakışlarının kararsız düzeyde olduğu görülmüştür ve uzaktan eğitim memnuniyetini cinsiyet, ev ortamı, sahip olunan internet kotası, teknik sorunlar, kullanılan ders materyalleri, eğitimde kullanılan online platform, sınav sistemleri gibi pek çok faktörden etkilendiği saptanmıştır. Öğrencilerin çoğunun salgının ekonomik, sosyal ve akademik alanlarda sebep olduğu büyük değişimlerden kötü yönde etkilenerek depresif belirtiler gösterdiği saptanmıştır ve bu öğrenciler uzaktan eğitim sistemlerinden daha az memnun kalmışlardır. Acil durumlar başta olmak üzere normal eğitim-öğretim zamanlarda da yüz yüze eğitimin önemli bir alternatifi ve destekleyicisi olan uzaktan eğitime dair memnuniyet çalışmamız ve diğer destekleyici araştırmalarla arttırılmaya çalışılacaktır.en_US
dc.description.abstractThe COVID-19 disease, which started in 2019 and spread rapidly in China, was described as a pandemic on March 12, 2020.In thisprocess, in order to prevent the spread of the virus, YÖK decided to close the schools for a while and to conduct education through distance education. In the history of the world, pandemics have not only endangered people in terms of their physical health, but also seriously affected their mental health. During this period, students have been one of the most affected groups during the pandemic period, due to both the concerns about the health of the epidemic and the concerns they felt for their academic future with the closure of schools. Our study was carried out on 321 students studying at Tekirdağ Namık Kemal University Faculty of Medicine in the 4th grade, 5th gradeand 6th grade in the 2021-2022 academic year. The aim of our study is to evaluate the impact of the Covid-19 pandemic on the education of students, their satisfaction with this new education structure and their depression levels. A questionnaire consisting of sociodemographic characteristics, Distance Education Perspective Scale (UEBA) and Beck Depression Screening Scale for Primary Care (BDÖ-BB) was applied to the students. Statistical analysis of the data was performed using SPSS.23 program, ShapiroWilk's test, Levene's test, independent T test, Mann Whitney-U test, Kruskal Wallis-H Test, ANOVA, Sperman's rhocorrelation test. Of the participating students, 85 (26.5%) were 4th grade, 157 (48.9%) were 5th grade, and 79 (24.6%) were 6th grade medical students, and 149 (46%, 4) were men, 172 (53.6%) were women. The youngest participantwas 21 years old and the oldest 28 years old, with a meanage of 23.16±1.33. If the students had the chance to choose again, 119 (37.1%) stated that they would choose the medical faculty again, 102 (31.8%) stated that they would not, and 100 (31.2%) stated that they were undecided. During the pandemic period, 224 (69.8%) of the students lived in their family home, 133 (41.4%) in the student house, and 16 (5.0%) in the dormitory. Of thes tudents, 17 (5.3%) preferred only the online education system, 127 (39.6%) only the face-to-face education system, and 177 (55.1%) preferred the system that combines online and face-to-face education. It was determined that there was a statistically significant relationship between UEBA and BDÖ-BB. The mean UEBA of female students was found to be 1.81±0.41 and the mean of male students to be 1.95±0.45. The mean UEBA score of the 4th grade students of the medical faculty was calculated as 1.83±0.45, the 5th grade students 1.96±0.41, and the 6th grade students 1.80 ± 0.45. When the effects of Covid 19 on the psychology of students are examined, the mean UEBA score of those who are well affected is 2.11±0.38, those who are adversely affected 1.80±0.45, those who are not affected 2.15±0.35, and those who are undecided 1.89 It was obtained as ±0.35. As of today, the average UEBA score of the students who prefertoreceive education only with online education is 2.23±0.60, the average of those who prefer the face-to-face education system is 1.64±0.39, the average of those who choose the online and face-to-face education system is 2.02±0.36. The mean BDÖ-BB score of 4th grade medical students was 6.44±4.27, 5th grade students were 5.06±3.64, and 6th grade students were 4.87±4.20. The mean BDÖ-BB score of those who were well affected by Covid 19 was 3.12±3.45, 6.25±4.13 for those who were badly affected, 4.21±3.48 for those who were not affected, and 3.88±3.01 for those who were undecided. As a result; It has been seen that students' perspectives on distance educationare at an unstable leveland it has been determined that distance education satisfaction is affected by many factors such as gender, home environment, internet quota, technical problems, coursematerialsused, online platform used in education and exam systems. It was determined that most of the students showed depressive symptoms by being badly affected by the big changes caused by the epidemic in the economic, social and academic fields, and the sestudents were less satisfied with their distance education systems. Distance education satisfaction, which is an important alternative and supporter of face-to-face education, will be tried to be increased by our study and other supportivere search, especially in emergencies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile Hekimliğien_US
dc.subjectFamily Medicineen_US
dc.titleTekirdağ namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi stajyer ve intern doktorlarının COVİD-19 pandemisi dönemindeki tıp eğitimine bakış açıları ve depresyon düzeylerien_US
dc.title.alternativeTekirdag Namik Kemal University Faculty of Medicine intern doctors' levels of depression and perspectives of medical education during the COVİD-19 pandemic perioden_US
dc.typespecialistThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.institutionauthorDursun, Büşra
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid759571en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster