Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErbay, Ertuğrul Recep
dc.contributor.authorKaymak, Merve
dc.date.accessioned2023-04-27T20:41:17Z
dc.date.available2023-04-27T20:41:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65RkuHWkQ728mgJmNFMYQS9idmnxxBWW567Axhn6EIEKM
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11703
dc.description.abstractDünyanın farklı bölgelerinde birçok felaket meydana gelmektedir ancak bu olaylar kapsam ve boyut açısından farklılık göstermektedir. Bu felaketler meydana geldiği bölgede, toplumun kendi çabasıyla üstesinden gelemediği, büyük oranda can ve mal kaybına neden olan, milli veya uluslararası kaynakların seferberliğini gerektiren boyutlara ulaştığında ise afet olarak adlandırılmaktadır. Afetler, meydana gelmesi önlenemeyen olaylar olduğu için kamu kurumlarının ve özel kuruluşların afetlere karşı her an hazırlıklı olması gerekmektedir. Afet yönetimi ise, bir binanın yapısal tasarımından, gerekli ekipmanların sağlanmasına ve insanları bir kriz durumuyla başa çıkabilmeleri için eğitmeye kadar uzanan geniş çaplı bir tanımdır. Afet yönetimi, tehlikelerden kaynaklanan potansiyel kayıpları azaltmayı veya önlemeyi, afet mağdurlarına hızlı ve uygun yardım sağlamayı ve etkili bir iyileşme sağlamayı amaçlamaktadır. Bir felaketle yüzleşmenin en iyi yolu da paniği uzak tutmak için iyi eğitilmiş olmak ve iyi hazırlanmış bir Afet Yönetim Planı'dır. Çağımızda alışveriş merkezleri, gelişen teknoloji ile beraber çeşitli yaş gruplarına aynı anda hizmet verebileceği faaliyetler geliştirmektedir. Kentleşme ilerledikçe de toplumun her yaş kesiminden bireyler saatlerini burada harcamaktadır. Bu nedenle alışveriş merkezlerinin Afet Yönetim Planları, herhangi bir afet meydana geldiğinde insanların tahliyesini hızla gerçekleştirilecek kadar iyi hazırlanmalıdır.Bu çalışmada, doğal ve teknolojik kökenli afetler ve afet yönetim süreci incelenmiş olup, Tekirdağ ilindeki bir alışveriş merkezinin acil durum prosedürü örnek olarak sunulmuştur. Bu alışveriş merkezinin acil durumlara ne kadar hazırlıklı olduğu ve uymaları gereken prosedüre ne kadar uyulduğu araştırılmıştır.en_US
dc.description.abstractMany disasters occur in different regions in the world but these events vary in scope and size. These events are called disasters when they reach dimensions that the society cannot overcome with their own efforts, cause great loss of life and property, and require the mobilization of national or international resources. Since disasters are unavoidable events, public institutions and private organizations should always be prepared for disasters. Disaster management is a broad definition that ranges from the structural design of a building to the provision of necessary equipment and training people to cope with a crisis situation. Disaster management purposes to decrease or prevent potential losses from dangers, provide rapid and suitable support to disaster victims, and ensure efficient rescue. The best way to face a disaster is to be well trained and have a well prepared Disaster Management Plan to keep panic at bay. In our age, shopping malls develop activities that can serve various age groups at the same time, together with the developing technology. As urbanization progresses, individuals from all ages of society spend their hours here. For this reason, Disaster Management Plans of shopping malls should be well-prepared so that people can evacuate quickly when a disaster occurs. In this study, natural and technological disasters and disaster management process are examined and an example of an emergency procedure of a shopping center in Tekirdag province is presented. It has been researched how prepared this shopping center is for emergencies and how well the procedure is followed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlk ve Acil Yardımen_US
dc.subjectEmergency and First Aiden_US
dc.titleAfet ve acil durum yönetimi: Tekirdağ ili bir alışveriş merkezi örneğien_US
dc.title.alternativeDisaster and emergency management: Example of a shopping center in Tekirdağen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sağlık Yönetimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.institutionauthorKaymak, Merve
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid719134en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster