Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorErhan, Süleyman Erim
dc.contributor.authorSezgin, İnci
dc.date.accessioned2023-04-27T20:40:52Z
dc.date.available2023-04-27T20:40:52Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCKdrQ4LvPwZO2lWl6qKU33sa4XbSr1o4RH3V-TgjMyNK
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11413
dc.description.abstractBu araştırmada Tekirdağ Gençlik ve Spor Bakanlığı'na bağlı aktif lisanslı öğrencilerinin çeşitli değişkenlere göre duygusal zekaları ve spora katılım motivasyonlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma grubunu, Tekirdağ Gençlik ve Spor Bakanlığı'na bağlı aktif lisanslı öğrencilerden 148 (%49.3)'i kadın ve 152 (%50.7)'si erkek olmak üzere toplam 300 sporcu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Sporda Duygusal Zeka Envanteri ve Spora Güdülenme Ölçeği II kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini tespit etmek için Shapiro-Wilk testi uygulanmıştır. Ölçek verilerinin karşılaştırılmasında ikili gruplar için Independent Samples T Test, üç ve daha fazla gruplar için One Way Anova testi uygulanmıştır. One Way Anova testi sonucunda anlamlı farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için Post Hoc testlerinden Tukey yapılmıştır. Ayrıca katılımcıların duygusal zeka ve motivasyonları arasındaki ilişkinin saptanması için Pearson Korelasyon analizi uygulanmıştır. Araştırmada ortaya çıkan bulgulara göre cinsiyet, yaş, eğitim durumu, okul türü, lisans yılı, milli olma durumu ve anne baba tutumu değişkenleri arasında anlamlı farklar tespit edilmiştir. Bunula birlikte duygusal zeka ve motivasyon arasında ki ilişkide anlamlı fark tespit edilmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde bu değişkenlerin duygusal zeka düzeyleri ve motivasyonların da belirleyici bir rol aldığı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the emotional intelligence and sports participation motivations of the active licensed students of Tekirdağ Ministry of Youth and Sports according to various variables. The research group consists of a total of 300 athletes, 148 (49.3%) female and 152 (50.7%) male, active licensed students affiliated to the Tekirdağ Ministry of Youth and Sports. Personal Information Form, Emotional Intelligence Inventory in Sports, and Sports Motivation Scale II were used as data collection tools in the research. Shapiro-Wilk test was applied to determine whether the data showed a normal distribution. In comparison of scale data, Independent Samples T Test was applied for paired groups and One Way Anova test was applied for groups of three or more. Tukey, one of the Post Hoc tests, was used to determine between which groups there were significant differences as a result of the One Way Anova test. In addition, Pearson Correlation analysis was applied to determine the relationship between the emotional intelligence and motivation of the participants. According to the findings of the research, significant differences were determined between the variables of gender, age, education level, school type, undergraduate year, nationality and parental attitude. However, a significant difference was found in the relationship between emotional intelligence and motivation. When the results of the research are examined, it can be said that these variables play a decisive role in emotional intelligence levels and motivations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectduygusal zekaen_US
dc.subjectegzersizen_US
dc.subjectmotivasyonen_US
dc.subjectemotional intelligenceen_US
dc.subjectexerciseen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSporcularda duygusal zekâ ile motivasyon arasındaki ilişkininincelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the relationship between intelligence and motivationin athletesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.institutionauthorSezgin, İnci
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid743518en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster