Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKayacı, Nurullah
dc.date.accessioned2023-04-20T08:07:21Z
dc.date.available2023-04-20T08:07:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn2147-3188
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17798/bitlisfen.1024032
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/536730
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11275
dc.description.abstractMetropol kentlerde yüksek katlı binalar veya rezidansların kış aylarında Zemin altı otoparklarının giriş ve çıkış alanlarında oluşan kar veya buz nedeniyle araçların otoparka giriş ve çıkışları neredeyse imkansızdır. Bir yol yüzeyindeki kaygan koşulları azaltmak için kimyasal tuz veya kar küreme gibi mekanik olan bazı konveksiyonel yöntemler kullanılmaktadır. Bu yöntemlerin gerek yol altyapılarına gerekse çevresel sorunlara neden olduğundan temiz ve alternatif bir yöntem olan Hidronik Isıtmalı Kaplama (HHP) yönteminin kullanması ön plana çıkmaktadır. HHP yöntemi araçların geçtiği yolun altına yerleştirilmiş ve içinden sıcak akışkan geçen borulardan oluşmaktadır. Bu çalışmada, Zemin altı otopark giriş ve çıkış yollarında oluşacak kar veya buzu önlemek amacıyla HHP sistemi için yeni bir model geliştirilmiştir. Ancak bu yeni önerilen uygulamanın özgünlüğü, ısı kaynağı olarak kazan veya ısı pompası gibi ek bir ısıtma sistemi uygulamak yerine binanın merkezi ısıtma sisteminden faydalanılmasıdır. Zemin otopark giriş ve çıkış alanının altına PEX boruları yerleştirilerek hidronik olarak araç yolunun ısıtılması ve MATLAB’ta geliştirilen yeni bir kod sayesinde meteorolojik verileri kullanarak zamana bağlı üç boyutlu olarak simüle edilmiştir. Zemin otopark giriş ve çıkış yollarında buz ve kar oluşmaması için borular arası mesafe, gömme derinliği, hava sıcaklığı ve akışkan giriş sıcaklığının etkileri incelenmiştir. Ek olarak, farklı hava sıcaklıklarına göre hidronik ısıtma borularının yerleşiminin ve akışkan giriş sıcaklığının optimizasyonu gerçekleştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.17798/bitlisfen.1024032
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYol güvenliğien_US
dc.subjectOptimizasyonen_US
dc.subjectKar-buz oluşumuen_US
dc.subjectHidronik Isıtmalı Kaplamaen_US
dc.subjectZemin altı otoparken_US
dc.titleZemin altı otopark yol yüzeylerinde buzlanma önleyici sistemin hidronik ısıtma kaplaması kullanılarak sayısal olarak modellenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofBitlis Eren Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentFakülteler, Çorlu Mühendislik Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümüen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage322en_US
dc.identifier.endpage334en_US
dc.institutionauthorKayacı, Nurullah
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid536730en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster