Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGöçerler, Harun
dc.date.accessioned2023-04-20T08:07:19Z
dc.date.available2023-04-20T08:07:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1307-8364
dc.identifier.issn1307-9999
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37093/ijsi.885077
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/501751
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.11776/11252
dc.description.abstractGünümüzde yabancı dil öğrenicileri, kendi dil becerilerini desteklemek amacıyla dijital imkânlardan çokça faydalanmaktadır. Bu noktada mobil dil öğrenme oyunu uygulamaları öğreniciler için eğlenceli bir alternatif olarak görülmektedir. Sayıları günden güne artan bu uygulamalardaki çeşitlilik, aynı zamanda bir nitelik sorununu da beraberinde getirmektedir. Söz konusu uygulamaların kullanıma sunulduğu platformların neredeyse bir uygulama çöplüğü haline gelmesi sebebiyle, dil becerilerinin gelişimine katkı sağlayabilecek etkili bir mobil uygulama seçebilmek tüm kullanıcılar tarafından dikkate alınması gereken bir unsurdur. Bu çalışmada mobil dil öğrenme oyunu uygulamalarının geliştirilmesi ve seçimi konusunda bir alan yazın taraması yapılmıştır. Bu sayede ülkemizde geliştirilme potansiyeli olan mobil dil öğrenme uygulamalarının niteliksel özelliklerinin gelişiminde katkıda bulunmak hedeflenmiştir. Sonuç kısmında söz konusu uygulamaların kullanıcıya sunması gereken ana başlıklar şu şekilde sıralanmıştır; mobil dil öğrenme oyunu uygulamasının kullanıcısı için ilgi çekici görünüm ve içerik özelliklerinin olması gerekir, oyunsal özellikleri ile farklı kullanıcılar ya da sanal kullanıcı ile rekabeti mümkün kılabilmesi gerekir, dil öğrenmekte olan kullanıcının oyun kurgusu içerisinde yeni bilgiler araştırabilmesi ve oyundaki mekânlarda serbestçe gezebilmesi gerekir. Bu noktalar haricinde kullanıcıların dil gelişimine yönelik ihtiyaçları ile psikolojik gelişim düzeyinin de oyunu oynamaya uygun olmasının önemine vurgu yapılmıştır. Ayrıca bu çalışmada aktarılan ölçütlerin belirleyici kesin ölçütler olmadığı, fakat dil eğiticileri tarafından temel alınıp konuya, öğreniciye, güçlendirilmek istenen dil becerisinin niteliğine göre yeniden şekillendirilebileceği anımsatılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.identifier.doi10.37093/ijsi.885077
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkıllı telefon uygulamalarıen_US
dc.subjectMobil dil öğrenmeen_US
dc.subjectOyun uygulamalarıen_US
dc.subjectDijital öğrenmeen_US
dc.subjectKesintisiz öğrenmeen_US
dc.titleMOBİL DİL ÖĞRENME OYUNU UYGULAMALARININ TASARIMINDA VE SEÇİMİNDE KULLANILABİLECEK ÖLÇÜTLER ÜZERİNE BİR ALAN TARAMASI ÇALIŞMASIen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Social Inquiryen_US
dc.departmentFakülteler, Fen Edebiyat Fakültesi, Alman Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage591en_US
dc.identifier.endpage615en_US
dc.institutionauthorGöçerler, Harun
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid501751en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster